باور می کنید سوراخ ریز کیسه پلاستیکی شگردی برای کلاهبرداری بود ؟! +عکس

به گزارش رکنا: روز 12 آبانماه سال جاری زنی 69 ساله با مراجعه به کلانتری 159 بی سیم به مأمورین اعلام داشت که طلا و جواهراتش از سوی دو جوان پراید سوار که فکر می کردم در کار خیریه فعالیت می کنند به سرقت رفته است.

بدین ترتیب تیمی از ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 برای دستگیری این دزدان فریبکار وارد عمل شدند.

طعمه دزدان در گام نخست هدف تحقیق کارآگاهان قرار گرفت و گفت: داخل ایستگاه اتوبوس خیابان 17 شهریور ، منتظر  اتوبوس بودم که یک پراید سفیدرنگ با دو جوان مقابلم توقف کرد و پسر جوان ابتدا نشانی یک خیابان را از من پرسید و در ادامه با نشان دادن یک کیسه پر از لباس ادعا کرد قصد رساندن این لباس ها به افراد نیازمند را دارد و زمانیکه بسته 2 هزار تومانی داخل کیسه را نشان داد به حرفهایشان بیشتر اعتماد کردم و در ادامه از من خواستند تا پول و لباس را برای شب عید به افراد نیازمند برسانم.

وی افزود: در زمان تحویل گرفتن کیسه لباس ها پسر جوان به بهانه اینکه می خواهد برای همسرش طلا بخرد وقتی طلاهای در دستم را دید درباره مدل و قیمت آن شروع به سوال کرد و در ادامه از من خواست تا برای نوشتن شماره های روی طلاها، آنها را در اختیار او قرار دهم.

این زن ادامه داد: حرفهای پسر جوان را قبول کردم و طلاهایم را در اختیارش قرار دادم و پس از اینکه عددهای روی طلاها را نوشت جلوی چشمان خودم طلاها را داخل کیسه لباس ها انداخت و با تاکید به اینکه طلاها داخل کیسه لباس ها است آنها را تحویل من داد و از محل دور شدند اما وقتی به خانه رفتم در کیسه را باز کردم تا طلاهایم را بردارم و لباس ها را به افراد نیازمنند بدهم اما از طلا و پول ها هیچ اثری نبود.

وقتی کیسه را بررسی کردم متوجه پارگی کیسه لباس ها در قسمت پایین آن شدم  و تازه پی به فریبکاری دزدان جوان بردم.

کلاهبرداری از ده ها پیرزن در پوشش افراد خیر2
با توجه به شیوه و شگرد سارقین در سرقت Stealing طلاجاتِ مالباخته ، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی با بررسی پرونده های مشابه و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار در پلیس آگاهی ، موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در زمیه سرقت طلاجات از زنان بنام حسین  ( متولد 1369 ) شدند که از سال 1390 تاکنون بارها به اتهام زورگیری ، قاپ زنی و سرقت طلاجات از بانوان دستگیر و روانه زندان Prison شده است . 
با شناسایی تصویر حسین توسط شاکی پرونده و چندین مالباخته ی دیگر که دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته بودند ، شناسایی مخفیگاه متهم جهت دستگیری اش در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت . 
با انجام اقدامات پلیسی ، مخفیگاه حسین  در منطقه شوش – خیابان منصور شناسایی ، کارآگاهان  بامداد روز 19 بهمن ماه امسال با اطمینان از حضور حسین در مخفیگاهش وی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد

دستگیری دومین متهم پرونده : 
حسین پس از انتقال به پایگاه ششم آگاهی و مواجه حضوی با تعدادی از مالباختگان ، صراحتا به "سرقت طلاجات از زنان در پوشش افراد خیر" اعتراف و همدستش بنام سعید  28 ساله  لو داد.

در تحقیقات مشخص شد این دو مجرم سابقه دار ابتدا در زندان با یکدیگر آشنا و پس از آزادی Freedom از زندان ، سرقت طلاجات از بانوان بویژه پیرزن ها را در قالب گروه دو نفره و با استفاده از خودرو پراید سفید رنگ و همچنین خودرو پژو 405 نوک مدادی آغاز کرده بودند . 
در ادامه ماموران پایگاه ششم پلیس اگاهی تهران با اقدامات فنی و پلیسی مخفیگاه سعید را در منطقه خاوران ردزنی کردند و روز 24 بهمن ماه سعید نیز در عملیات پلیسی دستگیر شد.

هر دو متهم پرونده که اعتیاد شدیدی به مصرف مواد مخدر Drugs از نوع شیشه و تریاک دارند ، در همان مراحل اولیه ی تحقیقات و در اعترافات خود به دهها فقره سرقت مشابه در مناطق مختلف تهران بویژه در مناطق  پاسداران ، تهران نو ، پیروزی ، نیروی هوایی ، شمس آباد ، رسالت ، نارمک و همچنین سایر شهرهای کشور بویژه در اصفهان ، رفسنجان ، قزوین اعتراف و ادعا کردند که طلا و جواهرات مسروقه را به دو خریدار طلاجات مسروقه در محدوده میدان خراسان فروخته اند که این دو خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر و در تحقیقات تکمیلی به خرید طلاهای سرقتی از متهمین پرونده اعتراف  کردند . 
سرهنگ کارآگاه رضا امیدی ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران  ، با اعلام این خبر گفت : با اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت به شیوه و شگرد یاد شده و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، متهمین با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شده اند ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی در خیابان نبرد شمالی – میدان نبرد – انتهای خیابان شهید بیدچی مراجعه کنند . 
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 249625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟