به گزارش رکنا، روبرتو آلوارز سخنگوی اداره امنیت ایالت گوئه ررو در توئیتر نوشت: با تاسف خبر قتل Murder سسیلیو پیندا روزنامه نگار را تائید می کنم و دادستانی ایالتی در باره این جنایت Crime تحقیق می کند.
بر اساس بیانیه دفتر دادستانی ایالت گوئه ررو، این روزنامه نگار که مدیر روزنامه محلی لا وز دلا تیه را کالینته بود و با روزنامه سراسری ال یونیورسال همکاری می کرد، در یک کارواش در منطقه شهرداری سیوداد آلتمیرانو که در آن زندگی می کرد، بر اثر اصابت گلوله کشته شد. 
پینه دا بریتو در صحنه وقوع حادثه Incident و هنگامی که پزشکان و امدادگران کمک های اولیه را به وی می رساندند، جان خود را از دست داد. 
این روزنامه نگار وظیفه پوشش و انتشار اخبار مربوط به حوادث و  فعالیت های مرتبط با پلیس Police را در منطقه تیه را کالینته به عهده داشت که در آن استفاده و قاچاق Contrabandماریجوانا و تولید مواد مخدر Drugs در حال افزایش بوده و در ماه های اخیر موجی از آدم ربایی در آن رخ داده است. 
وی که در شبکه های اجتماعی، تهدیدها را علیه جان خود محکوم کرده بود، در سپتامبر 2015 نیز از یک حمله در مقابل خانه مسکونی اش جان به در برد. 
بر اساس آمار گروه گزارشگران بدون مرز، مکزیک در رده سومین کشور جهان از نظر میزان کشته شدن روزنامه نگاران پس از سوریه و افغانستان، قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249384 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟