3 زن دزدان خونسرد طلافروشی های ایران بودند/عکس هایشان را ببینید آنها را می شناسید؟

روز 18 آبانماه امسال مرد طلافروشی در خیابان 131 منطقه تهرانپارس  با مراجعه به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس به مأموران اعلام داشت زنی 35-30 ساله به بهانه خرید طلاجات وارد مغازه اش شده و در ادامه ا یک رشته دستبند طلا را سرقت کرده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به شیوه کش روی" و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره هفدهم پلیس Police آگاهی تهران  قرار گرفت .

صاحب طلافروشی در این مرحله به کارآگاهان گفت : " یک زن ساعت 9 شب  به عنوان مشتری و به بهانه خرید طلاجات وارد طلافروشی شد و با استفاده از غفلت من اقدام به سرقت Stealing یک رشته دستبند مثلثی به ارزش دو میلیون تومان کرد و بلافاصله از محل متواری شد " .

کارآگاهان  با بهره گیری از تصاویر دوربین های مداربسته ی مغازه طلافروشی موفق به شناسایی یکی از زنان  سابقه دار در زمینه کش روی به نام "سالومه" 32ساله  شدند که از سال 88 بارها به اتهام کش روی و ارتکاب دیگر جرایم دستگیر و روانه زندان Prison شده است .

با شناسایی تصویر "سالومه" ، کارآگاهان به آخرین مخفیگاه سالومه در منطقه خاوران مراجعه و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که وی سال گذشته و پس از آزادی Freedom از زندان اقدام به جابه جایی مخفیگاه خود کرده است .

در شرایطی که هیچگونه اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه جدید این زن سابقه دار و حرفه ای در زمینه کش روی وجود نداشت ، کارآگاهان  با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه سالومه در خیابان پرستار شده است ، با اطمینان از حضور وی در داخل مخفیگاهش موفق به دستگیری اش 13آذر ماه امسال شدند .

با وجود دستگیری "سالومه" و اعتراف صریح وی به سرقت های کش روی از مغازه های طلافروشی سطح شهر تهران و شناسایی تعدادی از محل های سرقت در مناطق خانی آباد ، شمیران نو ، بازارچه شاپور ، میدان خراسان و ... ، اما همچنان پرونده های مشابه دیگری با موضوع سرقت های کش روی توسط زنان تبهکار به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد .

با طرح شکایت های جدید با موضوع سرقت های کش روی اینبار توسط دو زن سارق از طلافروشی های سطح شهر تهران ، کارآگاهان بار دیگر با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته ی طلافروشی های محل سرقت های جدید موفق به شناسایی تصویر دو زن  40-35 ساله ای شدند که به صورت بسیار ماهرانه ای اقدام به سرقت طلاجات از مغازه های طلافروشی کرده بودند .

با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته طلافروشی ها و بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار پلیس آگاهی ، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر خواهر کوچکتر سالومه به نام "سحر"31 به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کش روی همانند خواهرش سالومه شدند ؛ بررسی سوابق سحر نشان داد که او از سال 77 تاکنون بارها به اتهام سرقت به شیوه کش روی از طلافروشی دستگیر و روانه زندان شده است .

با شناسایی "سحر" به عنوان دیگر سارق مغازه های طلافروشی سطح شهر تهران و به منظور شناسایی تصویر همدست سحر که در سرقت ها او را همراهی کرده بود ، تحقیقات از سالومه در این خصوص در دستور کار پلیس قرار گرفت ؛ سالومه که مدعی اطلاع نداشتن از جرایم ارتکابی خواهرش شده بود ، پس از مشاهده ی تصاویر و مستندات ارائه شده در خصوص ارتکاب دهها  کش روی توسط خواهرش و همراهی یک زن با وی ، خواهرشوهر خودش به نام نگار 38 ساله را به عنوان همدست خواهرش معرفی کرد .

کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده در خصوص مخفیگاه "سحر" و "نگار" در منطقه پیروزی ، به آنجا مراجعه و با شناسایی مخفیگاه سحر و نگار ، در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که آنها پس از اطلاع از خبر دستگیری سالومه بلافاصله اقدام به جابه جایی مخفیگاه خود کردند ؛ اقدامات پلیسی جهت شناسایی آخرین مخفیگاه این دو سارق زن همچنان در دستور کار کارآگاهان قرار داشت تا سرانجام آخرین مخفیگاه آنها در منطقه عبدل آباد شناسایی ، "سحر" و "نگار" 10 بهمن ماه دستگیر و به اداره 17 پلیس آگاهی تهران  منتقل شدند.

با دستگیری "سالومه" ، "سحر" و "نگار" ، شناسایی مالباخته ها ، مالباختگان و محل ارتکاب سرقت ها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .

با بررسی پرونده های مشابه با موضوع "سرقت به شیوه کش روی" و همچنین اعتراف صریح 3 زن تبهکار به دهها فقره کش روی از مغازه های طلافروشی در مناطق مختلف شهر تهران ، دهها محل سرقت در خیابان نبرد ، میدان رهبر ، شکوفه ، خانی آباد ، شمیران نو ، امامزاده حسن ، بازارچه شاپور ، افسریه ، میدان خراسان ، مینی سیتی ، اسلامشهر ، فلاح ، شهرری ، دولت آباد ، پاکدشت ، ورامین ، سرسبیل ، امام حسین ، رودکی و ... شناسایی شد ؛ در این میان تعدادی از محل های سرقت متعلق به تعدادی از صاحبان طلافروشی ها بود که متهمین به سرقت طلاجات از طلافروشی آنها اعتراف کرده اما آنها تاکنون اقدامی به طرح شکایت نکرده بودند !

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران  ، با اعلام این خبر گفت : در ادامه تحقیقات جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی ، هر سه زن به سرقت های مشابه در سایر شهرهای کشور همچون رامسر ، اراک ، قم و ... و بویژه شهرهای حاشیه ی تهران نیز اعتراف داشته اند .

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران  ، در پایان این خبر گفت : با عنایت به شناسایی دهها محل سرقت در تهران ، اعتراف صریح 3زن به دهها سرقت در همه مناطق شهر تهران و همچنین سایر شهرهای کشور و برای شناسایی دیگر  مالباختگان احتمالی ، تقاضای انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه زن از سوی مقام  قضایی شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران مطرح شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگان بویژه صاحبان طلافروشی هایی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت گرفته و موفق به شناسایی تصاویر این سه زن حرفه ای شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران  در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 248825 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟