هرچند این جوان با این بخشش از قصاص نجات می‌یابد اما دادگاه انقلاب وی را به اتهام محاربه به اعدام execution محکوم کرده است.
عامل این جنایت که جوانی به نام حسین است عصر روز 26مهرماه سال91نخستین صحنه از جنایت خود را در یک مرغ فروشی کلید زد. او با برداشتن چاقوی مرغ فروشی صاحب آنجا را مجروح کرد و درحالی‌که در خیابان می‌دوید 10زن و مرد دیگر را با چاقو مجروح کرد و گریخت.
به‌دنبال این حادثه Incident چند نفر از مجروحان حادثه به بیمارستان منتقل شدند و یکی از آنان که مردی 42ساله بود به‌دلیل شدت جراحات وارده جان سپرد. هیچ کدام از مجروحان پسر جوان را نمی‌شناختند و معلوم نبود او با چه انگیزه‌ای دست به این جنایت زده است. با این حال چند ساعت بعد او در قم دستگیر شد. متهم مشکلات روحی را انگیزه اصلی خود از این اقدام اعلام کرد و گفت مواد‌مخدر مصرف نکرده است.
یکی از اقدامات پسر جوان چاقوکشی و قدرت‌نمایی بود به همین دلیل وی به اتهام محاربه در شعبه 15دادگاه انقلاب محاکمه و به اعدام محکوم شد. از سوی دیگر وی به اتهام قتل Murder عمدی نیز در دادگاه کیفری محاکمه و به قصاص محکوم شد. اما با گذشت 4سال از این جنایت اولیای دم مقتول وی را بخشیدند.
به این ترتیب وی صبح دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک به لحاظ جنبه عمومی جرم Crime محاکمه شد. او در این جلسه گفت: من به‌دلیل مشکلات روحی که داشتم ناخواسته دست به این جنایت زدم. می‌دانم که اشتباه کرده‌ام اما از خانواده مقتول به‌خاطر اینکه من را بخشیده‌اند ممنونم. در پایان این جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند. این جوان در حالی از مجازات قصاص به‌خاطر قتل عمدی نجات یافت که حکم اعدام او به اتهام محاربه همچنان پابرجاست.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 246606 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟