اولین پرونده مربوط به مردی 40 ساله است که 13 سال قبل یکی از دوستانش را به قتل Murder رساند. اختلاف قاتل The Murderer و مقتول بر سر مواد مخدر Drugs بود و متهم بعد از محاکمه به قصاص محکوم شده بود اما بعد از گذشت سال‌ها اولیای دم با دریافت دیه قاتل را بخشیدند. وی در جلسه امروز که در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی بوئینی و با حضور دکتر اسلامی برگزار شد، گفت: می‌دانم که اشتباه کرده‌ام اما سال‌های زیادی را در زندان Prison گذرانده‌ام و به اندازه کافی تنبیه شده‌ام.
دومین متهم جوانی بود که 10‌سال قبل برای بازپس ‌گیری طلب خاله‌اش دست به جنایت زده بود. او در جلسه محاکمه گفت: خاله ام در یک شرکت خصوصی 300 میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده بود اما مدیر شرکت پول او را پس نمی‌داد. به‌همین دلیل من و خاله‌ام مدیر شرکت را به خانه خاله‌ام دعوت کردیم تا هرطور شده پول‌ها را از او پس بگیریم. در آنجا من با کمک 2 نفر از دوستانم او را مورد ضرب و شتم قرار دادیم اما او فوت شد و من به ‌عنوان قاتل به قصاص محکوم شدم. وی ادامه داد: در مدتی که زندانی هستم توانستم دیپلم بگیرم و حالا هم دانشجوی رشته حقوق هستم.
سومین قاتلی که به ‌لحاظ جنبه عمومی جرم Crime محاکمه شد مردی بود که 14 سال قبل دست به قتل همسرش زده بود اما اولیای ‌دم چندی قبل وی را بخشیدند. او در جلسه گفت: به همسرم شک داشتم و وقتی با او حرف زدم پاسخ قانع کننده‌ای نداد. به‌همین دلیل او را خفه کردم و درحالی که دختر 6 ماهه ام در خانه بود جسدش را رها کردم تا وانمود کنم سارقان همسرم را کشته‌اند اما ماموران پلیس متوجه نقشه‌ام شدند و دستگیرم کردند. حالا هم از کرده‌ام پشیمانم. در پایان این سه محاکمه، هیأت قضایی وارد شور شدند و با توجه به گذشت اولیای‌دم و همچنین دوران محکومیت طی شده 3 مجرم، قرار است آنها به ‌زودی از زندان آزاد شوند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245636 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟