مردی جوان در‌حالی‌که از سوی چند نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، به کلانتری کاظم‌آباد مراجعه کرد و بعد از اینکه به اتاق افسر نگهبان هدایت شد پرده از حادثه‌ای که برای او رخ داده برداشت.

شاکی که از سوی سرنشینان یک موتور‌سیکلت مورد ضرب و شتم و زورگیری قرار گرفته بود، به افسر نگهبان کلانتری گفت: در حال برگشتن به خانه بودم که یک موتورسیکلت با سه سرنشین جلو‌یم را گرفتند و با تهدید چاقو پول نقد، کارت بانکی و گوشی تلفن همراهم را زورگیری کرده و فرار Escape کردند، من ابتدا مقاومت کردم اما آن‌ها برای اینکه به مقصود شوم خود برسند مرا مورد ضرب و شتم قرار داده و با دسته چاقو چند ضربه به سر و صورتم زدند.

با اعلام این گزارش بلافاصله تحقیقات شناسایی متهمان از سوی ماموران بخش تجسس کلانتری کاظم‌آباد آغاز شد. ماموران با دریافت مجوز قضایی وارد عمل شده و به محلی که شاکی مورد زورگیری قرار گرفته بود، اعزام شدند.

در‌حالی‌که هیچ سرنخی از متهمان وجود نداشت و هیچ یک از ساکنان آنان را شناسایی نکرده بود، دوربین‌های مداربسته یک واحد صنفی که در آن نزدیکی قرار داشت، پرده از راز این اقدام مجرمانه برداشت و سرنخ‌ خوبی از متهمان را در اختیار پلیس Police گذاشت.

تصاویر ضبط شده از متهمان پرده از راز این سرقت Stealing خشن برداشت و ماموران در اقدام بعدی خود چهره‌های متهمان را ترسیم و در اختیار عوامل گشتی خود قرار دادند و طولی نکشید که یکی از سارقان در منطقه توس (نوده) مشهد شناسایی شد.

تیم رسیدگی‌کننده به این پرونده پس از دریافت مجوز‌های قضایی وارد عمل شدند و متهم را که پسری ١٨ساله بود، در مخفیگاهش دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. ماموران در بازرسی از خانه متهم یک دستگاه موتور‌سیکلت مسروقه را کشف و ضبط کردند. این سارق شب‌رو ابتدا حاضر به همکاری با پلیس نبود و از بزه انتسابی‌اش اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد اما پس از مواجهه با مستندات دیجیتالی، دست از سماجت برداشت و علاوه بر اعتراف به جرمش دو همدست نوجوان خود را نیز به پلیس معرفی کرد. ماموران که حالا صاحب برگ برنده شده بودند، بلافاصله برای دستگیری دیگر متهمان این پرونده اقدام کردند و طولی نکشید که این دو پسر نوجوان از سارقان سابقه‌دار در منطقه توس هستند، به دام قانون Law گرفتار شدند. ماموران در بازرسی از مخفیگاه این دو نفر نیز لوازم مسروقه از قبیل گوشی‌های تلفن همراه مسروقه، کارت‌های عابر بانک و مدارک هویتی افراد مختلف را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی مشهد در این باره به خبرنگار ما گفت: سارقان جوان که در قالب یک باند اقدام به زورگیری‌های خشن و شبانه می‌کردند، در برابر بازجویی‌های پلیسی به ارتکاب چند فقره زورگیری دیگر اعتراف کردند.

سرهنگ محمد بوستانی افزود: اما نقطه مبهم‌ دیگری در این پرونده وجود داشت و آن هم شناسایی مالخر بود که متهمان نیز حاضر به همکاری با پلیس نبودند و از معرفی او طفره می‌رفتند. متهمان ابتدا ادعا می‌کردند که پس از سرقت گوشی‌های تلفن همراه، شخصا اقدام به فروش آنان می‌کردند اما این ادعا از پایه کذب بود؛ چراکه سارقان با این کار ضریب لو رفتن خود را افزایش می‌دادند.

وی تصریح کرد: تحقیقات برای شناسایی مالخر این پرونده ادامه داشت که اخباری توسط منابع اطلاعاتی پلیس به دست آمد که نشان می‌داد مالخر صاحب یک‌ مغازه موبایل‌فروشی در منطقه نوده است. این مرد جوان ابتدا در مواجهه با ماموران هرگونه بزه‌اش را منکر شد اما با کشف چند دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه در مغازه‌اش دستش برای پلیس رو شده و واقعیت ماجرا برملا شد.

بوستانی ادامه داد: این مالخر اموال مسروقه پس از انتقال به کلانتری به جرمش اعتراف کرد و سپس به همراه سه سارق اصلی پرونده به دادسرا معرفی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

 

کدخبر: 245185 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟