جزئیات شکایت رئیس دولت اصلاحات از سردار نقدی / واکنش اژه ای به پارتی های شبانه کارکنان سفارت ها

به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در صد و هشتمین نشست خبری خود در خصوص شکایت رئیس دولت اصلاحات از سردار نقدی اظهار داشت: چیز جدیدی مطلع نشدم و شکایت آمده است و ثبت شده و به طور طبیعی در مرحله دادسرایی است.
وی در خصوص پارتی‌های شبانه و نسبت برخی کارکنان سفارتخانه‌ها با آن گفت:‌ همه ما حکومت و قوه قضائیه موظف هستیم با همه مظاهر فسا و فحشا برخورد کنیم، امروز از طریق فضای مجازی  باشد و به خصوص به صورت گروهی و سازمان‌یافته و اگر احیاناً از سوی افراد بیگانه حمایت شوند باید برخورد شود. مثل مواردی که در استان‌های مختلف در طول سال 95 صورت گرفته است.
سخنگوی قوه قضائیه در خصوص ظرفیت وکلا و اینکه یک سری افراد از بیرون وکیل می‌شوند و باعث به حاشیه رفتن جوانان در خصوص وکالت می‌شوند و نیز در خصوص لایحه جامع وکالت و اینکه کلیات آن در کمیسیون قضایی ثبت شده است و مجلس معتقد است که قانونی که قبلاً در خصوص وکلا بوده است کامل است حال نظر شما چیست، یادآور شد: خودم اعتقاد دارم که ما در خصوص یک لایحه مربوط به وکالت نیاز به بازنگری وجود دارد.
اژه‌ای در خصوص خرید و فروش چک‌های برگشتی و اینکه آیا قانونی در این خصوص وجود دارد،‌ خاطر نشان کرد:‌در خصوص قانون Law چک اقداماتی صورت گرفته و متأسفانه الان مسئله روشنی نداریم و این‌ها اصلاحاً خرید و فروش است و خرید و فروش واقعی نیست و بیعی صورت نمی‌گیرد.
وی بیان داشت: افراد شرخر و مال‌خر اقداماتی می‌کنند که ممکن است در مواردی جرم Crime باشد و مرتکب جرائمی در این مسیر باشند و برخی از این افراد صادرکننده چک را تهدید می‌کنند که این جرم است یا این چک به نام است و فرد می‌گوید که این چک را به تو دادم و ممکن است باعث جرم شود.
سخنگوی قوه قضائیه افزود:اما اگر به صورت کلی بگوییم که هر چک حامل باشد و در دست دیگری باشد کمبودهایی داریم اما مواردی است که قابل تعقیب است.
اژه‌ای در خصوص اینکه پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل 90 در خصوص دکل نفتی گم شده در زمان احمدی‌نژاد و اینکه مکاتباتی با قوه شده است، اظهار داشت: هر فردی در خصوص این پرونده و پرونده دیگر باشد به عنوان متهم احضار می‌شود اما در این خصوص که می‌گویید مکاتبه کردند برای من مبهم است.
وی در خصوص گزارش امروز یکی از روزنامه ها در خصوص شاهدان دروغینی که اطراف دادسرا هستند و پول گرفته و شهادت می‌دهند و اینکه چطور دستگاه‌های نظارتی بر این موضوع نظارت می‌کنند، گفت: شما کار مستند کنید، اصل مطلب درست است یعنی بعضی وقت‌ها افرادی را برای شهادت عجین می‌کنند و در هنگام داوری بین مسائل خانوادگی که کار صحیحی نیست اما کشف این مطلب به این راحتی نیست؛ البته برخی افراد ممکن است در آنجا پرسه بزنند.
سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد:‌ حفاظت قوه در این خصوص اقدام کرده است و این افراد را جمع کرده و آنها دیگر به آنجا نمی‌آیند اما این افراد به جای دیگر می‌روند اما فردی یک شخصی را آ‌ورده و می‌گوید که شاهد بنده است و نمی‌توان تشخیص داد که او دروغ می‌گوید، اما حفاظت قوه قضائیه در این خصوص کار کرده و تعداد محدودی را دستگیر کرده است.
اژه‌ای خاطر نشان کرد: ممکن است به صورت شبکه‌ای باشند اما در اطراف دادسرا پرسه نمی‌زنند و کشف این افراد به این سادگی نیست و اگر می‌توانید یک یا دو مورد را شما به ما گزارش دهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 244720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟