شب از نیمه گذشته بود که خانواده نیشابوری از میهمانی به خانه‌شان بازگشتند اما هنگام ورود به منزل‌ متوجه شدند که در خانه باز و قفل هم شکسته است. این خانواده که حسابی نگران بودند وقتی به داخل خانه رفتند از فضای در هم برهم درون خانه شوکه و متوجه شدند که منزل آن‌ها مورد دستبرد قرار گرفته است.

پدر و مادر خانواده با نگرانی به سمت یکی از اتاق‌ها رفتند و در کمال ناباوری متوجه شدند که تمامی سرمایه‌شان که به صورت طلا درآورده و در منزل از آن نگهداری می‌کردند، دیگر موجود نیست و سارق یا سارقانی تمام دارایی آن‌ها را به یغما برده‌اند.

آن‌ها بلافاصله در تماس با مرکز فوریت‌های پلیس Police ١١٠موضوع سرقت Stealing را گزارش دادند که تیمی از ماموران انتظامی برای بررسی موضوع و به دست آوردن سرنخ‌های موجود در صحنه جرم Crime خود را به این منزل رساندند و پرونده‌ای در این رابطه شکل گرفت.

اما هنوز کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را تکمیل نکرده بودند که گزارش مشابه دیگری نیز به آن‌ها اعلام شد که سارقان با همان شگرد در غیاب صاحبخانه با تخریب قفل درهای ورودی شبانه به این منزل نفوذ و مقادیر زیادی طلا و وجه نقد را ربوده بودند.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی درباره جزئیات رسیدگی به این دو پرونده گفت: هفتم مهرماه سال‌جاری در پی گزارش سرقت شبانه مقادیر زیادی طلا از یک منزل مسکونی در خیابان ٢٢بهمن غربی شهر نیشابور بلافاصله تیم تجسس کلانتری ١٣‌به همراه تیمی از کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان به محل اعزام شدند‌.

سردار بهمن امیری‌مقدم افزود: بررسی‌ها مشخص کرد سارقان پس از اطمینان از خالی بودن منزل قفل در حیاط را تخریب و تعداد ٨۵‌عدد سکه تمام بهار آزادی Freedom به همراه سه سرویس طلا‌، هشت عدد النگو‌، یک جفت گوشواره زنانه و بچگانه‌، دوربین فیلم‌برداری و‌... را به ارزش تقریبی ١۴٠میلیون تومان ربوده و از محل متواری شده‌اند.

وی تصریح کرد: هم‌زمان با بررسی این سرقت یک مورد سرقت مشابه طلا از منزلی دیگر در همان تاریخ از طریق مرکز‌١١٠‌ در خیابان ادیب شهر نیشابور اعلام که تیم دیگری از کارآگاهان پلیس آگاهی به محل اعزام شدند‌. در بررسی پلیسی این سرقت نیز مشخص شد سارقان با استفاده از همان شیوه وارد منزل شده و مقدار ٢۵٠‌گرم طلا به همراه تعدادی النگو و انگشتر‌، دو سرویس طلا و وجوه نقد جمعاً به ارزش تقریبی ۶٠ میلیون تومان را سرقت کرده‌اند‌.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی ادامه داد: به دلیل حساسیت موضوع، با هدایت فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور تحقیقات گسترده‌ای آغاز و سرانجام با استفاده از سرنخ‌های به جامانده یکی از اعضای این باند حرفه‌ای سرقت را که اهل و ساکن یکی از استان‌های غربی کشور است، ردزنی و شناسایی شد.

امیری‌مقدم افزود: کارآگاهان دایره عملیات جنایی پلیس آگاهی نیشابور پس از شناسایی محل اختفای متهم با دریافت نیابت قضایی و مجوزهای قانونی در اقدامی غافلگیرانه او را دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به نیشابور منتقل کردند.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی با اشاره به اعترافات این متهم بیان کرد: متهم ٣۶ساله در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به دو فقره سرقت طلاها و وجوه نقد از منازل در شهر نیشابور اعتراف و اعلام کرد همراه سه نفر از دوستانش با شناسایی منازل خالی از سکنه شمال شهر نیشابور مرتکب سرقت شده‌اند.

امیری‌مقدم با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای این باند و سرقت‌های احتمالی از شهروندان خواست موارد ایمنی را در پیشگیری از سرقت منزل جدی بگیرند و از نگهداری کلی طلا‌ و اشیای قیمتی در منزل خودداری کنند و چنانچه مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیای قیمتی در داخل منزل هستند، از پنهان کردن آن به صورت یکجا خودداری و از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنند و برای جلوگیری از سرقت منزل خود توپی قفل را با بدنه در‌ همسطح کرده و هیچ‌گاه نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آن‌ها ندارند، از میزان اموال و دارایی موجود خود در منزل صحبت نکنند.

وی خاطرنشان کرد: در مواقعی که به مسافرت می‌روید از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود بخواهید که از منزلتان مراقبت کنید و نسبت به خودروها و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن‌ها را یادداشت و سریعاً به مراکز ١١٠ پلیس اطلاع دهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 243550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟