کلاهبرداری های مرد مسلح در نقش مامور/یک زن فریب عاطفی خورد+عکس

روز 28 آبان ماه مردی  با مراجعه به کلانتری 164 قائم به مأمورین اعلام داشت توسط یک مأمور ارگان دولتی ، هدف کلاهبرداری قرار گرفته است

ویپس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران  در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " به منظور فروش یک رشته گردنبند طلا ، آگهی فروشی در سایت دیوار منتشر کردم؛ و فردی طی تماس با شماره تلفن 293*****0939 جهت خرید گردنبند  ابراز تمایل کرد ودر ساعت 10 شب 27آبانماه این مردبا یک خودرو 206 فاقد پلاک به مقابل خانه من مراجعه و در حالیکه یک  بی سیم دستی همراه داشت ، خودش را به عنوان مأمور یکی از ارگان های مهم دولتی معرفی کرد .پس از توافق بر سر قیمت به  6 میلیون تومان ، این شخص از من درخواست شماره حساب کرد و پس از لحظاتی اظهار داشت که 6 میلیون پول را از طریق تلفن بانک به حسابم واریز کرده و حتی پیامک تراکنش  را  در تلفن همراهش نشان داد ؛ هنگامیکه عنوان کردم که پیامک واریز پول را دریافت نکرده ام ، خریدار گفت  که برخی بانک ها در ساعات پایانی شب پیامک تراکنش ها را ارسال نمی کنند ! " .

شاکی پرونده در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " جهت اطمینان ، از این شخص درخواست کارت شناسایی کردم و او نیز یک کارت شناسایی به نام آقای "حبیب . ح" ارائه کرد؛ تصویری از کارت شناسایی را تهیه و برای خود نگه داشتم و  با توجه به وضعیت ظاهری این شخص ، به او اعتماد کرده و رشته گردنبند طلا را در اختیارش قرار دادم . فردای آنروز به بانک مراجعه و متوجه شدم که پولی به حسابم واریز نشده است  ؛ پس از تماس با تلفن همراه این شخص و عدم پاسخگویی وی ، اطمینان پیدا کردم که مورد کلاهبرداری قرار گرفته ام " .

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با بهره گیری از تصویر کارت شناسایی متعلق به  "حبیب . ح" اقدام به شناسایی وی کرده و در بررسی سوابق این شخص اطمینان پیدا کردند که ایشان از فروشندگان معتبر لوازم تزئینی داخل خودرو بوده و هیچگونه سابقه کیفری و سوء پیشینه ای نیز ندارد .

"حبیب . ح" با اطلاع از سوء استفاده از مدارک شناسایی اش ، عنوان کرد که شخصی به شیوه ای بسیار ماهرانه و ضمن معرفی خود به عنوان مأمور خرید یکی از وزارتخانه های دولتی اقدام به سرقت Stealing مدارک شناسایی او کرده است .

 "حبیب . ح" در خصوص نحوه ی سرقت مدارک شناسایی اش به کارآگاهان گفت : " اسفندماه سال گذشته یک ناشناس با یک  خودرو پژو 206 به فروشگاه من مراجعه و در حالیکه یک  اسلحه کمری همراه خود داشت ، خودش را مأمور خرید یکی از وزارتخانه های مهم دولتی معرفی کرد ؛ این شخص همزمان با خرید اقلام داخل خودرو برای خودروی شخصی اش به ارزش تقریبی دو میلیون تومان ، سفارش دهها روکش صندلی به ارزش تقریبی 30 میلیون تومان را نیز داد و درخواست کرد که پول تمامی اقلام خریداری شده را پس از تحویل آنها ، در محل وزارتخانه پرداخت کند ؛ پس از بارگیری روکش های صندلی ، با دو  خودرو و به صورت جداگانه به سمت اتوبان شهید  همت حرکت کردیم . پس از رسیدن به مقابلِ ورودی یک ساختمان دولتی در اتوبان ، این شخص از ماشین 206 شخصی اش پیاده ، به ماشین من مراجعه و درخواست کرد تا کارت شناسایی خودم و همچنین مدارک شناسایی خودرو را جهت انجام هماهنگی لازم برای ورود ، در اختیارش قرار دهم که پس از دریافت این مدارک ، این شخص در فرصتی مناسب از محل متواری شد " .

کارآگاهان در ادامه ی اقدامات پلیسی خود موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که دقیقا در زمان انتشار آگهی فروش اموال خود در سایت دیوار و مراجعه شخصی به آنها تحت عنوان مأمور ارگان های دولتی یا نظامی و با یک  خودرو 206 ، مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند .

در تحقیقات از مالباختگان ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این مرددر چندین نوبت از شماره تلفن همراه متعلق به زنی با نام "زهره . خ" استفاده کرده است ؛ "زهره . خ" پس ازشناسایی در غرب تهران و انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی عنوان داشت که اطلاعی از کلاهبرداری های صورت گرفته ندارد .

"زهره . خ" پس از اطلاع از موضوع کلاهبرداری های صورت گرفته و سوء استفاده از تلفن همراهش ، عنوان داشت : "مدتی کوتاهی با مردی به نام "فرهاد . ش" آشنا شدم ؛ این مرداز من درخواست ازدواج کرد و به این ترفند اعتماد مرا جلب کردو گوشی تلفن همراه ، سیم کارت و کارت عابربانک مرا نیز در همین دوره سرقت نمود " .

در ادامه تحقیقات و با بدست آمدن تصویر "فرهاد . ش" و شناسایی دقیق تصویر این شخص از سوی  مالباختگان ، دستگیری وی در شرایطی در دستور کار قرار گرفت که همچنان هیچگونه نشانی مشخصی از این شخص حتی از سوی زهره . خ در اختیار کارآگاهان قرار نگرفته بود .

سرانجام با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از متهم پرونده و اطلاعات موجود از سوابق مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان  موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار به نام "ابوالقاسم . ش" 42 سالهبا چندین سابقه کیفری در زمینه شرارت ، موادمخدر ، سرقت اماکن و کلاهبرداری شدند .

با شناسایی "ابوالقاسم . ش" به عنوان متهم پرونده ، مخفیگاه وی در منطقه مینی سیتی شناسایی  شد، کارآگاهان این محل را تحت مراقبت های پلیسی خود قرار داده و سرانجام با اطمینان از حضور  مرد شیاد در مخفیگاهش ، وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش موفق به کشف یک  اسلحه کمری تقلبی ، یک بی سیم ، یک رشته دستبند و ... شدند .

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران  ، با اعلام این خبر گفت : "در ادامه رسیدگی به پرونده ، متهم به  کلاهبرداری های مشابه  اعتراف کرد ؛ همچنین شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند نیز شناسایی و به پایگاه یکم پلیس آگاهی دعوت شدند که پس از مواجه حضوری با متهم ، صراحتا وی را مورد شناسایی قرار دادند " .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 241687 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟