دیروز خودروی پلیس  مقابل دامداری قدیمی توقف کرد و سیروس در حالی که دستبند و پابند داشت با همراهی مأموران پیاده شد. همان موقع نگاهی حسرت بار به اتاقک سرایداری انداخت که روزها و شب‌های زیادی را در آنجا گذرانده بود؛اتاقکی که دو متری از سطح دامداری بالاتر بود. در 2 سال و 6 ماه و 8 روز گذشته به غیر از سردی دیوارهای زندان کابوس تنهایی‌اش بوده است.حالا هم برای دومین بار و به درخواست قضات دادگاه کیفری برای بازسازی صحنه شب قتل به محل کار سابقش منتقل شده بود

شب حادثه چه گذشت؟

ساعت 1:45 دقیقه بامداد 3 مرداد سال 93 مرد میانسالی هراسان با پلیس تماس گرفت و از مرگ سارق مسلح خبر داد.به دنبال این تماس بود که بازپرس کشیک قتل مشهد و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه شدند.

آنها پس از حضور در محل با جسد مرد میانسالی مواجه شدند که از ناحیه سر هدف شلیک گلوله قرار گرفته بود. در محل حادثه نردبانی هم به چشم می‌خورد که به اتاقک سرایداری تکیه داده شده و شیشه اتاقک هم شکسته بود.نگهبان میانسال که با پلیس تماس گرفته بود، در بازجویی‌ها گفت:«مدت‌هاست که نگهبان دامداری هستم. طبق معمول هر شب، زمانی که صاحبکارم دامداری را ترک می‌کند، کنتور برق را قطع می‌کند و همه جا تاریک می‌شود. امشب هم همه جا تاریک بود. نیمه شب بود و داخل اتاقک سرایداری مشغول استراحت بودم که ناگهان صدایی به گوشم رسید. خوب که دقت کردم متوجه شدم چند نفر وارد دامداری شده‌اند. اسلحه را برداشتم و خواستم به طرف در خروجی بروم که ناگهان شیشه اتاقک نگهبانی که 2 متری با زمین فاصله داشت شکست و صدای مردی را شنیدم که با تهدید خواست کاری نکنم. اما من در تاریکی اتاق، لوله اسلحه را در قسمت شکسته شیشه گذاشتم و تیر را شلیک کردم.اما از شانس بدم تیر به سر سارق خورد. زمانی که صدای فریاد او را شنیدم فوراً از اتاقک بیرون آمدم و دیدم روی زمین افتاده است. همدستان مقتول که مسلح بودند وقتی با جسد او روبه‌رو شدند اسلحه‌اش را برداشتند و فرار کردند.»

به دنبال اظهارات مرد میانسال، او به اتهام قتل بازداشت و تحقیقات برای شناسایی هویت مقتول آغاز شد. در بررسی‌ها مشخص شد مقتول از متهمان سابقه‌دار بوده که در پرونده‌اش اتهام سرقت مسلحانه و آدم ربایی داشته است. او مدتی قبل نیز دکتر جوانی را ربوده و به پاکستان برده بود که پس از دریافت مبلغی گروگانش را رها کرده بود. پس از بازسازی صحنه جنایت و تکمیل تحقیقات، پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری یک مشهد ارجاع شد.اما با مطالعه پرونده از سوی قضات دادگاه کیفری و باتوجه به نقص‌هایی که در تحقیقات وجود داشت، پرونده به دادسرا ارجاع شد تا با بازسازی صحنه جنایت و تحقیق مجدد از متهم نقص‌ها برطرف شود.ایراداتی که قضات در این پرونده گرفته بودند مربوط به مشخص شدن فاصله تیراندازی، بررسی زمان جنایت، بررسی موضوع تاریکی محل و تصادفی یا عمدی بودن شلیک بود.

ساعت 9 صبح دیروز، سیروس به صحنه جنایت منتقل شد و در حضور بازپرس کاظم میرزایی و کارآگاهان تشخیص هویت و پزشکی قانونی برای دومین بار به بازسازی صحنه قتل پرداخت. بدین ترتیب در مدت یک ساعت مرد میانسال؛ آنچه را که حدود دو سال قبل دیده و تشریح کرده بود بار دیگر در مقابل دوربین کارآگاهان جنایی اجرا کرد.از طرف دیگر طبق اظهارات صاحب دامداری، مشخص شد شب حادثه طبق معمول، برق قطع بوده و اظهارات مرد میانسال در رابطه با تاریکی تا حدودی تأیید شد.

مرجان همایونی

 

کدخبر: 241518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟