راز گشایی ازقتل معمایی در دوربین مخفی محضرخانه + تصاویر صحنه قتل

در ساعت 13 ظهر  دوم بهمن ماه امسال ماجرای درگیری ای شدید در یک مجتمع تجاری در محدوده میدان نوبنیاد به کلانتری 164 قائم اعلام شد .

با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد مردی به نام "حسین . ع"  65 ساله  به عنوان فروشنده ی یک قطعه زمین در منطقه پاسداران از حدود دو سال پیش با مرد 48 ساله ای  به نام "رمضان . هـ"  به عنوان خریدار اختلاف مالی پیدا کرده و پس از گذشت دو سال از این موضوع و در زمان انتقال سند مالکیت زمین ، با خریدار درگیر شده و سرانجام پیکر نیمه جانش در حالیکه از ناحیه ی پشت سر دچار جراحت شدیدی شده بود ، در پله کان مجتمع تجاری پیدا شده است .

روز سوم بهمن ماه  از بیمارستان شهید چمران به کلانتری 164 قائم اعلام شد که با وجود انجام همه اقدامات درمانی ، "حسین . ع" به علت شدت جراحت جانباخته است ؛ با اعلام خبر به قاضی Judge کشیک ویژه قتل Murder و تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "مرگ مشکوک" ، به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 6 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت .

کارآگاهان جنایی پلیس در اولین مرحله به تحقیق از "رمضان . هـ" پرداختند ؛ "وی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت : " حدود دو سال پیش ، من زمینی به متراژ 250 متر را از حسین خریدم اما طی این مدت ایشان اقدامی برای انتقال اسناد به من انجام نداد و همین موضوع زمینه ی بروز اختلاف و درگیری مابین ما دو نفر شد  سرانجام پس از گذشت دو سال ، ایشان تصمیم به انتقال سند مالکیت زمین به من گرفت و به همراه پسرشان به مجتمع تجاری مراجعه کردم ؛ قبل از رفتن به دفترخانه اسناد رسمی در طبقه ی سوم مجتمع ، من با پسر حسین در طبقه همکف درگیری پیدا کردم اما با این وجود به دفترخانه رفته و منتظر قربانی ماندم ؛ پس از گذشت دقایقی اطلاع پیدا کردم که وی در پله کان طبقه دوم بیهوش شده و گویا از ناحیه پشت سر نیز دچار جراحت شدیدی شده است " .

در شرایطی که رمضان منکر هرگونه دخالت در مرگ جانباخته شده بود ، اما وکیل حسین با حضور در اداره دهم پلیس آگاهی عنوان داشت : " قربانی در درگیری با رمضان . هـ و توسط ایشان به قتل رسید من در زمان درگیری قصد دخالت و میانجیگری داشتم اما هنگام درگیری ، ناگهان قربانی روی زمین افتاده و از ناحیه پشت گردن دچار خونریزی شد ؛ بلافاصله من به طبقه ی همکف آمده و پسر جانباخته را مطلع کردم اما متأسفانه حسین در داخل بیمارستان جان باخت" .

با وجود اظهارات وکیل قربانی مبنی بر وقوع جنایت توسط رمضان ، وی در اظهارات بعدی خود همچنان منکر هرگونه دخالت در مرگ مقتول شد ؛ با توجه به تناقض بین اظهارات وکیل قربانی و رمضان . هـ ، کارآگاهان جنایی به مجتمع تجاری  مراجعه و در بررسی های میدانی اطلاع پیدا کردند که دقیقا در طبقه ای که پیکر قربانی قرار داشته  یک دوریین مدار بسته ی متعلق به یکی از واحدهای تجاری مجتمع نیز قرار دارد ؛ بلافاصله تصاویر ضبط شده ی مربوط به روز حادثه مورد بازبینی قرار گرفت .

با بازبینی تصاویر بدست آمده از دوربین مداربسته ، تصاویر درگیری مرگبار در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران  قرار گرفت ؛ بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین مداربسته نشان داد که قربانی به همراه وکیل خود و "رمضان . هـ" در زمان پایین آمدن از مجتمع تجاری هستند که ناگهان مقتول و رمضان . هـ  با هم درگیر شده و در یک لحظه رمضان با چاقوی همراهش ضربه ای به پشت گردن مقتول وارد می کند که همین ضربه باعث مرگ و ارتکاب جنایت می شود .

"رمضان . هـ" پس از روبرو شدن با تصاویر بدست آمده از لحظه جنایت چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت ، صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف و عنوان داشت : " از شدت ترس به طبقه بالا بازگشتم ؛ چاقو را داخل سطل آشغال انداختم و به داخل دفترخانه بازگشتم و وانمود کردم که منتظر آمدن حسین هستم " .

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران ، با اشاره به کشف آلت قتل در محل جنایت در پایان این خبر گفت : "با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده ، گواهی شاهد صحنه ی جنایت و سرانجام اعتراف صریح رمضان، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس  پرونده صادر و  رمضان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران  قرار گرفت " .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اداره دهم - تصویر صحنه جنایت (2)

اداره دهم - تصویر صحنه جنایت (3)

اداره دهم - تصویر صحنه جنایت (4)

 

کدخبر: 240869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟