کشف و انهدام چهار باند سرقت منزل و خودرو با بیش از 90 فقره سرقت در قم

سردار" کاظم مجتبایی در حاشیه رونمایی از کشفیات اخیر پلیس آگاهی استان قم با اشاره به خبر فوق، اظهار داشت: از این چهار باند، دو باند در امر سرقت Stealing منزل فعال بودند که تاکنون به 45 فقره سرقت منزل اعتراف کرده اند.

وی گفت:اگرچه رصد اطلاعاتی و امکانات پلیسی ما حاکی از آمار بالاتر سرقت این باندهاست اما با جدیت به دنبال کشف آن ها هستیم.

فرمانده انتظامی استان قم افزود:باندسوم که متشکل از سه نفر بود در امر سرقت خودرو فعالیت داشته که تا کنون به بیش از 20 تا سرقت خودرو اعتراف کرده اند.

وی بیان داشت: باند چهارم نیز در زمینه سرقت تحت پوشش فعالیت داشته که تاکنون به بیش از 45 فقره سرقت از زائران و افراد غیر بومی اعتراف کرده اند.

سردار مجتبایی تعداد کل متهمان دستگیر شده را 18 نفر بیان کرد که بیش از 90 فقره انواع سرقت را مرتکب شده اند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه اکثر افراد دستگیر شده غیر بومی هستند، اضافه کرد: آن ها در بیش از هفت استان فعالیت مجرمانه داشته که برخی نیز از اتباع بیگانه بوده و در سطح استان قم اقدام به سرقت می کردند.

سردار مجتبایی در ادامه بر اهتمام جدی پلیس قم برای کنترل سرقت، افزایش کشفیات، برگرداندن اموال از دست رفته به صاحبانشان و نهایتاً برقراری امنیت همه جانبه در سطح استان و کسب اعتماد عمومی مردم تاکید کرد.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: توصیه همیشگی ما به مردم این است که با پلیس همکاری و نسبت به تقویت حفاظت فیزیکی اقدام وکماکان مسئولان را در امر مهم تامین امنیت یاری کنند.

کاهه دادستان قم نیز در سخنانی یکی از معضلات وآسیب های اجتماعی جامعه، را سرقت دانست و برخی از عوامل مهم سرقت را اعتیاد، فقر اقتصادی و فرهنگی بیان کرد.

" کاهه" ابراز امیدواری کرد:با زحمات مجموعه کارکنان فرماندهی انتظامی استان قم و همکاران دستگاه قضائی شاهد کاهش وقوع سرقت در قم باشیم.

وی یکی از اقدامات مهم پلیس و دستگاه قضائی را حذف بستر و زمینه های وقوع سرقت، برخورد قاطع با سارقان بویژه سارقان سازمان یافته و باندی اعلام کرد.

دادستان قم تاکید کرد: طرح برخورد با سرقت از طرف پلیس و دستگاه قضائی جدی است و همه بزهکاران باید در صدد اصلاح خود و عملکردشان برآیند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 240652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟