رفتار عجیب مدرسه کاتولیک با دختر مسلمان جنجال به‌پا کرد

بنا به گزارش "بیرمنگام میل"، منع استفاده یک دختر 4 ساله مسلمان از روسری توسط یک مدرسه کاتولیک رومی در شهر بیرمنگام انگلیس جنجال زیادی بپا کرده است.

مسئولان مدرسه از این دختر مسلمان خواسته اند تا در هنگام حضور در کلاس از پوشاندن موی سر خود خودداری کند. این مدرسه که دارای یک خط مشی سختگیرانه در خصوص پوشش و عدم استفاده از روسری و شال است از همه والدین دانش آموزان خواسته تا به این قانون Law احترام بگذارند.

حال پدر این دانش آموز از "کوان ظفر"؛ یکی از اعضای شورای شهر بیرمنگام خواسته تا در خصوص حل این مشکل و احقاق حقوق برابر مداخله کند. "ظفر" نیز در ملاقات با مدیر مدرسه ضمن درخواست تغییر خط مشی مدرسه به وی یادآور شده که منع استفاده از روسری ناقض قانون برابری و مساوات است. این اظهارات "کوان ظفر" با واکنش "مجید محمود"؛ یکی از همکارانش در شورای شهر همراه بود. وی با تاکید بر حق مدارس برای اعمال سیاست های خاص گفت: " هر مدرسه ای قوانین مخصوص به خود را دارد. همانطور که در مدارس مسلمانان از دانش آموزان خواسته می شود تا از حجاب و روسری برای پوشاندن موهای سر خود استفاده کنند."دکتر معشوق علی؛ رئیس سابق برابری برای شهر بیرمنگام نیز ضمن مخالفت با نظر " کوان ظفر" گفت: " برای دختران مدرسه ابتدایی هیچ الزام دینی برای پوشیدن حجاب و استفاده از روسری وجود ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 240500 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟