- چهره آیت الله هاشمی رفسنجانی، بشاش و خندان و آرام بود، گویی در خواب است و همه در انتظار بلند شدن او بودند و زیارت عاشورا در حیاط منزل حضرت امام خمینی (ره) قرائت شد.

- در طول مراسم، محسن و مهدی و یاسر هاشمی به شدت بی‌تابی می‌کردند.

- بعد از مراسم غسل و کفن آن مرحوم، وصی ایشان «محسن» اجازه ورود خانم‌ها را داد که عده‌ای از آن‌ها از جمله فاطمه خانم از شدت بی تابی از هوش رفتند.

-  روز تدفین نیز ابتدا محسن و مهدی هاشمی وارد قبر شدند و قرآن و دعا خواندند و پس از آن، پیکر مطهر آن مرحوم توسط لاهوتی داماد آیت الله هاشمی، ناصر هاشمی برادرزاده آیت الله و محمد جمعه‌ای از محافظین سابق آیت الله هاشمی رفسنجانی در قبر قرار داده شد و توفیق آخرین بوسه بر پیشانی مرحوم آیت الله با جمعه‌ای بود.

- به هنگام دفن، انگشتر عقیق زرد رنگی که سردار قاسم سلیمانی از کربلا آورده بود و شب قبل از دخاکسپاری به خانم عفت مرعشی، همسر مرحوم آیت الله داده بود بر پیشانی آن مرحوم قرار داده شد.

- در مراسم تدفین علاوه بر خانواده و نزدیکان و محافظان سابق و فعلی آیت الله -که بنا به دلایل امنیتی از ذکر نام محافظین فعلی معذوریم- از جمله اقبالی پور، سعیدیان، افشاری، سلیمانی، باریکانی، اسدی از اعضای دفتر و تعدادی از اعضای هیات دولت و آقایان علی عسگری و وحید حقانیان نیز حضور داشتند.

 

کدخبر: 237782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟