این دو مرد ادب نشده بودند!+عکس

به گزارش رکنا، چندی پیش سرهنگ محسن تقی زاده فرمانده انتظامی آبادان با افزایش پرونده های سرقت Stealing خودرو و لوازم داخل خودرو دستور داد تا تیمی از ماموران کلانتری 13 شهری برای دستگیری عامل این دزدی theft ها وارد عمل شوند.

ماموران در گام نخست پی بردند که دزدان در آبادان و دیگر شهرهای استان خوزستان دست به سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو زده اند.

بدین ترتیب ماموران با گسترده بودن این سرقت ها در چند تیم عملیاتی گشت های نامحسوس خود را در سطح شهر آبادان آغاز کردند تا اینکه شامگاه یکشنبه 19 دی ماه امسال در برابر رفتارهای مرموز 2 جوان پژو سوار در منطقه بهار قرار گرفتند.

ماموران در این مرحله شماره با بررسی شماره پلاک پژو پارس پی به سرقتی بودن آن بردند و مشخص شد که خودروی مردان مرموز چندی پیش در شهر خرمشهر به سرقت رفته است.

همین کافی بود تا دستور ایست برای 2 مرد مرموز صادر شود اما راننده خودروی سرقتی بدون توجه به دستور پلیس Police پا روی پدال گاز خودرو گذاشت تا تعقیب و گریز پلیسی کلید زده شود.

راننده جوان سعی داشت با حرکات مارپیچ و سرعت بالا از سایه پلیس فرار Escape کند که در این مرحله ماموران با استفاده از قانون Law به کارگیری سلاح اقدام به شلیک چند تیرهوایی کردند.

2 مرد جوان سعی داشتند هر طور شده از دست پلیس فرار کنند اما پس از دقایقی تیم های کمکی پلیس با بستن مسیر فرار دزدان در منطقه بهار و ترافیکی که با خودروهای عبوری به وجود آمده بود موفق به دستگیری 2 مرد فراری سرقتی شدند.

ماموران پس از دستگیری 2 متهم سابقه دار به بازرسی داخل خودروی سرقتی شان پرداختند و تعداد زیادی وسایل سرقتی داخل خودرو و چاقو و قمه به دست آوردند.

علیرضا 25 ساله که یکی از دزدان و شرورهای آبادان است به ماموران گفت: برای اجرای نقشه مان ابتدا خودروی پژویی را سرقت کردیم و هر چند یکبار برای اینکه دستمان رو نشود پلاک های سرقتی دیگری را روی خودرویمان نصب می کردیم.

وی افزود: وقتی به شیشه اعتیاد پیدا کردم خانواده ام چندبار تلاش کردند تا در کمپ ترک اعتیاد درمان شوم اما بی فایده بود و آنها مرا از خانه بیرون کردند تا مجبور به ترک مواد شوم ولی این کار باعث شد تا اعتیادم بیشتر شود و مجبور شدم برای تامین هزینه های اعتیادم دزدی کنم تا اینکه دستگیر شدم و در زندان Prison با کریم آشنا شدم و در همانجا سناریوی سرقت هایمان را طراحی کردیم.

کریم 37 ساله نیز گفت: 6 ماه پیش پس از آزادی Freedom از زندان با یکی از هم سلولی هایم که علیرضا است به خاطر تامین هزینه های اعتیادمان تصمیم به سرقت گرفتیم.

وی افزود: همیشه با تخریب شیشه و در خودروها وسایل داخل خودرو سرقت می کردم اما از زمانیکه با علیرضا همدست شدم چند خودرو نیز سرقت کردیم و در شادگان با قیمت ارزانی می فروختیم.

وی افزود: در بعضی از سرقتهایمان ابتدا به پاره کردن لاستیک خودروها می کردیم و زمانیکه صاحبان خودرو سرگرم تعویض لاستیک خودرویشان بودند از فرصت استفاده کرده و وسایل داخل خودرو را درچشم به هم زدنی می دزدیدم.بنا به این گزارش، متهمان پس از اعتراف به سرقتهایشان روانه زندان شدند./علی رنجکش

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 236889 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟