راهزنان بزرگراه های تهران 9 مرد خبیث بودند+عکس های متهمان

روز 12 مهرماه امسال وقوع یک  سرقت  محموله ی برنج همراه با تهدید و استفاده دزدان از قمه و چاقودر محدوده اتوبان بعثت ، به کلانتری 132 نبرد مخابره شد .

خیلی زود بادستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای رسیدگی دراختیار اداره پنجم پلیس Police آگاهی تهران قرار گرفت .

در این مرحله  راننده وانت نیسان  به کارآگاهان گفت : " ساعت 5 صبح بود داخل اتوبان بعثت در حال حرکت به سمت شهرری بودم ؛ جهت بازدید خودرو در حاشیه اتوبان بعثت توقف کرده و از ماشین پیاده شدم که همزمان ، یک پژو 405 نوک مدادی با چهار سرنشین در کنار ماشینم توقف کرد ؛ ناگهان دو مرداز  پژو 405 پیاده شده و با چاقو و قمه به سمت من حمله ور شدند و مرا به شدت از ناحیه دست ، پهلو و سر مجروح کردند ؛ پس از آن خودرو نیسان حامل بیش از دو تن برنج به ارزش تقریبی 30 میلیون تومان کردند " .

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده ی سرقت Stealing محموله در اتوبان بعثت ، کارآگاهان  با بررسی پرونده های دیگر اطلاع پیدا کردند که سرقت های مشابه دیگری دقیقا به همین شیوه و شگرد رخ داده که در آن سرنشینان یک پژو 405 نوک مدادی  به همین شیوه و شگرد اقدام به سرقت خودروهای دارای محموله بویژه محموله ی برنج در مسیرهای خروجی شهر تهران کرده اند .

با شناسایی تعدادی از مالباخته ها تجسس ها نشان دادکه دزدان در چندین سرقت  سریالی برای متوقف کردن خودروهای دارای محموله اقدام به ایجاد تصادف Crash ساختگی کرده و پس از توقف اجباری رانندگان نیسان ، اقدام به سرقت کرده اند .

همزمان با آغاز اقدامات پلیسی برای شناساییاین راهزنان شب رو کارآگاهان با بررسی پرونده خریداران محموله های سرقتی مواد غذایی اطلاع پیدا کردند که یکی از آنان به نام "مجید . ق"38 ساله که از مالخران حرفه ای است به تازگی  گاراژی اجاره کرده بود در محدوده خیابان تختی کرده است  .

کارآگاهان روز 13 دیماه امسال جهت بازرسی گاراژ به این محل اعزام و موفق به کشف چند صد تن برنج سرقتی در داخل گاراژ شدند ؛ همزمان با حضور کارآگاهان در محل مذکور جهت انجام بازرسی ، "مجید . ق" با مشاهده کارآگاهان اقدام به فرار Escape می کند که طی یک تعقیب و گریز همراه با تیراندازی و درگیری ، دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می شود .

"مجید . ق" در همان تحقیقات اولیه صراحتا به مسروقه بودن محموله ی برنج کشف شده از داخل گاراژ اعتراف و عنوان داشت که این محموله توسط یکی از افراد سابقه دار بنام فخرالدین . ن (40 ساله) به او تحویل داده شده است .

بررسی سوابق "فخرالدین . ن" نشان داد که او یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه ارتکاب سرقت است که از سال 1382 تاکنون بارها دستگیر و روانه زندان Prison شده است ؛ با شناسایی مخفیگاه فخرالدین در منطقه کیانشهر ، کارآگاهان در همان روزبه مخفیگاه فخرالدین اعزام شده ، ضمن دستگیری وی و در بازرسی از مخفیگاهش موفق به کشف بیش از 500 کیلوگرم دیگر از محموله های برنج سرقت شده می شوند .

همزمان با دستگیری فخرالدین در مخفیگاهش ، کارآگاهان موفق به دستگیری شخص دیگری بنام "محمد . ن" (35 ساله) در این محل شدند که در همان تحقیقات ، فخرالدین اعتراف کرد که محمد . ن نیز یکی از اعضای اصلی گروه سارقین بعنف محموله است .

"فخرالدین . ن" در اعترافات اولیه به کارآگاهان گفت : "چندین ماه است که سرقت محموله انجام می دهیم ؛ دقیقا نمی دانم که چند فقره سرقت انجام دادیم اما تمامی سرقت هایمان در حاشیه ی شهر تهران [ بویژه بزرگراه های تهران ] بوده است ؛ سرقت ها را بهمراه اعضای گروه بنام های .... انجام دادیم ؛ محدوده هایی که در آنها سرقت می کردیم عبارتند از اتوبان آزادگان ، بسیج ، جاده مخصوص ، یاسینی ، محدوده بهشت زهرا و بعثت . زمان سرقت ، وحید بهمراه دلاور و فرهاد به سمت خودروهای محموله می رفتند و با تهدید و ضرب و شتم ، راننده ماشین را به بیرون از ماشین پرتاب می کردند و در آخر خودرو حامل محوله را سرقت می کردند ؛ بلافاصله پس از سرقت ، طی هماهنگی با "مجید . ق" محموله های مسروقه را به گاراژ محدوده ی خیابان تختی منتقل می کردیم ؛ خودروهای نیسان را نیز در مناطق مختلف شهر و پس از سرقت اموال با ارزش داخل خودرو ، در سطح شهر تهران رها می کردیم ؛ در زمان سرقت ها از پژو 405 من و همچنین خودروی سایر اعضای گروه استفاده می شد " .

با دستگیری "فخرالیدن . ن" به عنوان سرکرده گروه سارقین محموله و همچنین "محمد . ن" ، تحقیقات از آنها جهت شناسایی دیگر اعضای گروه سارقین انجام و در فاصله کوتاهی ، سایر اعضای گروه بنام های "وحید . ن" 25 ساله ، "قاسم . هـ" 38 ساله  ، "فرهاد . ن" 21 ساله  ، "فرهاد . و" 28 ساله ، "منصور . ر" 40 ساله و "دلاور . ی" 34 ساله از سوی همدستانشان معرفی ، بلافاصله مخفیگاه آنها در یک خانه ی مجردی استیجاری در منطقه شوش شناسایی ، تمامی آنها همانروز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان مقادیر زیادی اموال مسروقه ی داخل خودرو از قبیل سیستم پخش خودرو و همچنین گوشی های تلفن همراه متعلق به رانندگان خودروهای محموله کشف شد .

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران ، با اعلام این خبر گفت : " در بررسی پرونده وقوعات مشابه ، تعدادی از شکات شناسایی ، به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت ، پس از مواجه حضوری با متهمین اقدام به شناسایی دقیق این گروه از سارقین کردند " .

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران  ، با اشاره به خواسته مقام قضایی در خصوص انتشار بدون پوشش تصاویر تمامی متهمین این پرونده ، گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهمین به انجام سرقت های بعنف محموله ، سوابق متعدد متهمین در ارتکاب جرایم مختلف ، شناسایی دقیق متهمین از سوی شکات و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر تمامی متهمی از سوی بازپرس محترم شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران ، صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهراندر خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند " .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 236596 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟