ساعت 19 بیست و هشتم مردادماه سال 90 یک فقره درگیری منجر به جرح در حوزه پاسگاه بخش می‌شاخ در ۳۰ کیلومتری شهر ایلام به پلیس Police اعلام شد.

تحقیقات آغاز و مشخص شد که افرادی به نام‌های سجاد، عبدالله و ناصر در ظهر همان روز بر اساس اظهارات خودشان به همراه خانواده با سه دستگاه خودرو، برای تفریح به این منطقه می‌روند که در ساعت 18 شخصی به نام حمیدرضا با دوستانش و با دو دستگاه خودرو به‌‌ همان منطقه رفته و در کنار جاده مشغول بازی محلی می‌شوند، اما سجاد از این موضوع ناراحت می‌شود و بعد از آن به برادرش اسحاق تلفن می‌زند و وی را مطلع کرده و او هم با خودروی کمپرسی خود به محل می‌آید.از آنجا که سجاد و دوستان و برادرش تفنگ برنو همراه داشتند با حمیدرضا و دوستانش درگیر و بعد از تیراندازی حمیدرضا بشدت مجروح و به بیمارستان منتقل شده و همه فرار Escape می‌کنند. در ادامه تمامی دوستان حمیدرضا شناسایی شده و از آنان تحقیقات کامل انجام شد و با کار‌شناس اسلحه نیز صحنه بررسی و محل استقرار تمامی افراد در صحنه مشخص شد اما در‌‌ همان شب فرد مجروح به علت شدت جراحات در بیمارستان فوت کرد.

با توجه به این‌که اسحاق و سجاد به‌دلیل شرارت‌های قبلی شناخته شده بودند در‌‌ همان شب ماموران به خانه پدری آنان رفته، اما در خانه حضور نداشتند و خانواده‌شان از درگیری آنان اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند.

در روز بعد سجاد با سلاح خود را معرفی و اعلام کرد من دیروز در صحنه درگیری بودم و مقتول را مجروح کردم که در این زمینه دوستان وی هم شناسایی شدند و تحقیقات از آنان انجام شد، اما اظهارات وی با بقیه افراد حاضر در صحنه و نحوه مجروحیت مقتول و محل استقرار وی در صحنه تطابق نداشت و به نظر می‌رسید که او قاتل The Murderer نیست.

با این همه سجاد همچنان اصرار به انجام قتل Murder داشت تا این‌که در 30 مرداد سال 90 برادرش به نام اسحاق دستگیر و در ابتدا منکر قتل و تیراندازی شد اما بعد از تحقیقات فنی و حضور در صحنه، در ‌‌نهایت اسحاق به تیراندازی به سوی مقتول و مجروحیت وی اعتراف کرد که بعد از مشخص‌شدن محل استقرار و نحوه مجروحیت مقتول، اظهارات وی با صحنه قتل تطابق داشت و برادرش سجاد نیز اعلام کرد چون من به برادرم زنگ زده بودم و او را به صحنه آورده بودم قصد داشتم قتل را خودم به گردن بگیرم.

سرانجام بعد از بازسازی صحنه قتل و کشف سلاح‌های به کار رفته در درگیری هر دو متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان Prison شدند. اعتراف قاتل تنها دلیل کشف راز جنایت Crime نیست و بازسازی صحنه قتل و بررسی اظهارات شاهدان یکی از راه‌های کشف پرونده است. در این پرونده اظهارات شاهدان و بازسازی صحنه قتل نشان داد، سجاد دروغ گفته و او قاتل نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 234836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟