عکس دست دادن اردوغان با عامل ترور سفیر روسیه/تجمع مقابل سفارت ترکیه غیر قانونی است

سید حسین هاشمی استاندار تهران با اشاره به اینکه هیچ مجوزی از سوی استانداری تهران برای برگزاری این تجمع صادر نشده است گفت: این تجمع مجوز ندارد و در صورت برگزاری طبق قانون Law با آن برخورد می شود.

در این پوسترکه نامی از تهیه کنندگان آن برده نشده ، آمده است امروز دوشنبه 29 آذر ساعت 16 درمقابل سفارت ترکیه در تهران و همزمان در تبریز و مشهد مقابل کنسولگری این کشور جمع خواهیم شد.

33

قرار بود اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهو امروز سفری به ترکیه داشته باشد که به گفته سخنگوی وزارت خارجه کشورمان این سفر لغو شده است.

شب گذشته «آندری کارلوف» سفیر روسیه در آنکارا در حالی که در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس «روسیه از نگاه ترک‌ها» در آنکارا برای حاضران سخنرانی می‌کرد، توسط فردی که «مولود مرت آلتین‌تاش» 22 ساله از اعضای پلیس آنکارا شناسایی شده، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که ضارب قبل از تیراندازی، شعار «الله اکبر» داده و بعد از تیراندازی نیز به ترکی گفته است: ما در حلب کشته می‌شویم، شما این‌جا کشته می‌شوید... حلب را فراموش نکنید. سوریه را فراموش نکنید. تا وقتی شهرهای ما امن نباشند، شما طعم امنیت را نخواهید چشید. تنها مرگ می‌تواند من را از این‌جا ببرد. هر کس در این رنجش دخالت دارد، هزینه پرداخت خواهد کرد.» وی هم‌چنین شعری را به زبان عربی خوانده که مسلمانان صدر اسلام در جنگ خندق زمزمه می‌کردند: «نحن الذین بایعوا محمداً علی الجهادِ ما حیینا ابداً»: «ما آنانیم که با محمد بیعت کردیم تا وقتی زنده‌ایم جهاد کنیم.»

همچنین بعد از این حادثه دلخراش عکسی در فضای مجازی منتشر شده است که ضارب را در کنار اردوغان نشان می دهد.32

 

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 233524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟