برداشت غیرمجاز ازحساب کاربران از ارمنستان

به گزارش رکنا، سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رئیس پلیس Police فتا تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: پس از مراجعه شاکیان به این پلیس کارشناسان پلیس فتاتهران رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در ادامه اذعان کرد: متهم درکشور ارمنستان ازطریق جعل درگاه ‌های بانکی و فرستادن کی‌لاگر(به نرم‌افزارهایی گفته می‌شود که کلیدهای فشرده‌ شده بر روی صفحه کلید را ذخیره می‌کنند به صورتی که می‌توان از آن، اطلاعات تایپ شده کاربران ازقبیل رمزهای عبور آن‌ها را سرقت Stealingکرد) حساب‌های قربانی‌های خود را خالی می‌کرد و به حساب یک سری از هم‌دستان خود در داخل کشور واریزمی کرد سپس این افراد با پولشویی این مبالغ را تبدیل به سکه و دوباره بعد از فروش آن ها را به ارز و دلار تبدیل می‌ کردند.
وی خاطرنشان کرد: همدستان متهم 30 درصد از کلاهبرداری‌ها را برای خود برداشته و 70 درصد مبالغ را از طریق صرافی‌ها به حساب متهم اصلی در کشور ارمنستان ارسال می‌کردند که توانسته بودند جمعا مبلغ 120 میلیون تومان از این طریق کلاهبرداری کنند.
کاکوان گفت: از طریق پلیس اینترپل جهت دستگیری متهم اصلی در کشور ارمنستان در حال پیگیری هستیم اما دو نفر از هم‌دستان او که در داخل کشور بودند شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به مردم هشدار داد: حتما برای اینترنت بانک خود در خواست OTP یا رمزهای یک بار مصرف کنند. ضمن آن‌که تغییر دوره‌ای رمز بانکی نیز ضروری است.
این مقام انتظامی توصیه کرد: همچنین شهروندان می‌توانند با مراجعه به بانک درخواست محدود کردن انتقال وجه از طریق اینترنت را بدهند تا نقل و انتقال مالی آن ها کنترل شده‌تر باشد.
وی با بیان اینکه هیچ‌گاه ایمیل‌های مشکوک را باز نکنند، گفت: محتوای این ایمیل‌ها می‌تواند بدافزارهای مخرب یا جاسوسی باشد که بر روی سیستم شما فعال شود و به سیستم شما آسیب زده و یا اقدام به جاسوسی کند.
کاکوان از هموطنان درخواست می‌کنم در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.CyberPolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی اعلام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 231901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟