به گزارش رکنا، جوان شیشه‌ای بر اثر توهم، جنایت Crime هولناکی را رقم زد. بعدازظهر پنجمین روز آذرماه سال جاری، یک مورد قتل Murder عمدی بوسیله کارد آشپزخانه در بخش تنکمان شهرستان نظرآباد به وقوع پیوست.
عامل این جنایت، جوانی 30 ساله (م.ص) و معتاد Addicted به شیشه است که در اظهارات خود گفت: پس از مصرف شیشه زمانی که در خیابان و در کنار دیوار آماده سیگار کشیدن بودم، مقتول (ح.ا) با ماشین از کنار من رد شد و نگاه بدی به من کرد. من هم سرم را پایین انداختم، او هم رفت و جلوی منزلشان توقف کرد و دوباره به من نگاه کرد، من هم نگاهش کردم، گفت: چرا نگاه می کنی؟ من هم به طرف او رفتم و با کاردی که به همراه داشتم، او را زدم.
دکتر مهدی جوهری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم Crime دادگستری کل استان البرز با نقل این خبر از محمد قیومی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد گفت: قتل‌های دلخراش و دردناک، توهمات آزاردهنده، بدبینی و افسردگی، پرخاشگری‌های مداوم، جرائم خشن، تجاوز Rape به عنف و... از جمله آثار مصرف شیشه است.
وی افزود: شیشه یکی از مواد محرک روان است و برخلاف داروهای مخدر که باعث احساس آرامش و رخوت کوتاه مدت می‌شوند، موجب افزایش انرژی، تحرک و حس لذت کاذب می‌شود و همین احساس انرژی کاذب و افزایش هشیاری و لذت، فرد را تشویق می‌کند به مصرف شیشه ادامه دهد اما با ادامه مصرف، فرد دچار فشار خون، زخم‌های بدن، لاغری، خرابی دندان و لثه و آسیب‌های قلبی، رفتار تکانه‌ای و ناگهانی، پرخاشگری و بی‌قراری، بد بینی، توهمات شدید، هذیان و گوشه‌گیری می‌شود.
جوهری در ادامه اظهار کرد: پیشگیری از مصرف شیشه، نیازمند عزم راسخ و جدی خانواده ها و مسئولان است و با توجه به اینکه بیشتر مصرف کنندگان شیشه از بین جوانان هستند، لذا والدین نقش مؤثری در فرهنگ سازی، مدیریت و اطلاع رسانی به جوانان را دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 231881 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟