به گزارش رکنا، چندی پیش ماموران پلیس آبادان در جریان سرقتهای سریالی از خانه های منطقه جمشید آباد و ذوالفقاری قرار گرفتند و تیمی از ماموران پلیس آگاهی به دستور سرهنگ محسن تقی زاده فرمانده انتظامی شهر آبادان برای دستگیری عامل این سرقت ها وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست به سراغ دوربین های مداربسته در سطح شهر رفتند و تیمی از ماموران نیز مغازه های فروش وسایل دست دوم را هدف تحقیق قرار دادند که در این مرحله تصویر یکی از متهمان سابقه دار که امیر نام دارد و به امیر دست قیچی معروف است به دست آمد و مشخص شد که وی در زمینه سرقت و حمل مواد مخدر سابقه زندان دارد و نزدیک به 2 سال تحت تعقیب ماموران است.

همین سرنخ کافی بود تا ردیابی های برای دستگیری امیر 28 ساله آغاز شود و ماموران با شناسایی مخفیگاه وی صبح روز سه شنبه 18 آبانماه در عملیات پلیسی این متهم سابقه دار را دستگیر کردند و از مخفیگاه وی نیز وسایل سرقتی به دست آمد.

امیر که راهی جز اعتراف نداشت به ماموران گفت: از نوجوانی به مواد مخدر اعتیاد پیدا کردم و برای تامین هزینه های اعتیادم مجبور به دزدی شدم که دستگیر شدم اما پس از آزادی به خاطر بی پولی و اعتیادم دست به سرقت زدم.

وی افزود: سوار بر خودرویم پرایدم که شیشه هایش دودی است در خیابان های ذوالفقاری و جمشیدآباد پرسه می زدم و وقتی متوجه خالی بودن خانه ای می شدم از بالای دیوار وارد حیاط می شدم و داخل خانه ها می شدم.

سارق افیونی ادامه داد: همیشه همراه خودم یک چاقو داشتم تا اگر کسی در خانه بود برای فرار از دست صاحبخانه از آن استفاده کنم که خوشبختانه در 30 سرقتی که انجام دادم هیچ کس متوجه من نشد و توانستم به راحتی وسایل با ارزش را سرقت می کردم.

کارآگاهان در گام بعدی موفق به شناسایی مالخر این دزد جوان در منطقه فیه آبادان شدند که پس از دستگیری وقتی در برابر امیر قرار گرفت لب به اعتراف گشود.

بنا به این گزارش، امیر با دستور بازپرس پرونده در اختیار ماموران پلیس آگاهی آبادان قرار دارد تا دیگر جرائم احتمالی وی فاش شود و مالخر جوان نیز روانه زندان شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

علی رنجکش

 

 

 

کدخبر: 229527 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟