این قاتل در 12 سال زندان 4 بار پای چوبه دار رفت + عکس

به گزارش رکنا، محمد 29ساله نخستین روز اردیبهشت 83 وقتی که 17سال داشت در یک درگیری دسته جمعی بچه گانه در رباط کریم چاقو کشید و هم کلاسی اش را کشت. وی که در شعبه 71دادگاه کیفری سابق محاکمه شده بود به قصاص محکوم و حکم در دیوان عالی کشور تایید شد.محمد پای چوبه دار رفته بود که حکم وی به درخواست رییس وقت دادگستری متوقف شد. وکیل مدافع محمد مدارکی به دادگاه ارائه داد که نشان می داد وکیل مدافع سابق پسر نوجوان، قلابی بوده است. به این ترتیب محمد بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد و این بار نیز به قصاص محکوم شد. در حالی که محمد در این سالها چهار بار پای چوبه دار رفته بود ماده نجات بخش 91 قانون مجازات اسلامی که امتیازی برای محکومان زیر 18سال قائل شده است تصویب و لازم الاجرا شد. به این ترتیب محمد در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفت و طبق ماده 91 قانون مجازات اسلامی جدید به پرداخت دیه و زندان محکوم شد. حکم صادره اما این بار به خاطر ایرادات قضایی در دیوان عالی کشورتایید نشد.

محمد که بهمن ماه سال 94 و با قرار وثیقه آزاد شده هفته گذشته بار دیگر در شعبه چهارم دادگاه کیفری به دفاع پرداخت.

در آن جلسه پدر و مادر قربانی به اجرای حکم قصاص اصرار کردند. محمد گفت: وقتی به اتهام قتل بازداشت شدم نوجوان بودم و درک درستی از جنایت و اعدام نداشتم. من فقط وارد دعوای بچه محل ها شدم تا آنها را از هم جدا کنم اما همان موقع برای خاتمه دادن به دعوا به یاد چاقویی افتادم که همان روز دوستم از ترس پدرش آن را به من امانت داده بود. چاقو را بیرون آوردم ولی نمی دانم چه شد. من چهاربار پای چوبه دار رفتم و مرگ را به چشم دیدم. حالا تقاضای بخشش دارم.

بنا به این گزارش، صبح روز شنبه 24 مهرماه سال جاری قضات دادگاه وارد شور شدند و طبق ماده 91 قانون مجازات اسلامی محمد را از قصاص معاف و او را به پرداخت دیه و 5سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کردند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.


اخبار زیر را از دست ندهید:
ازدواج باورنکردنی مرد 68 ساله با نوه 24 ساله اش

در اتاق ویلا زندانیم کردند/ به زور لباس هایم را درآوردند و ...

دستگیری بدل سوپراستار در خانه زن بیوه!

حمله به خانه مانکن معروف دنیای مد/ سارق بادیگارد خانه را با چاقو زد + فیلم و عکس

شهروز با هر زنی صحبت می کرد فکر می کردم قبلا با او ارتباط داشته است / بارها سر زده به محل کارش رفتم تا اینکه ...

فیلم لحظه ورود رعب آور کوسه سفید به قفس غواص گردشگر + تصاویر

صحنه زشتی که دختر 4 ساله از پدر و مادرش در آشپزخانه دید + عکس


 

خواهر 50 ساله خواننده معروف از همسر 38 ساله اش باردار شد + عکس

عکس های یادگاری بازیگر زن معروف ایرانی از سفرش به کانادا +تصاویر

شغل دوم کمدین معروف ایرانی چیست؟ / با بیزنس جذاب آقای بازیگر آشنا شوید! +عکس

کدخبر: 227034 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟