۹ سال تلاش برای نجات از چوبه دار

نخستین برگ از این پرونده روز 21مهر‌ماه سال86 با کشف خودرویی در یک دره در حوالی جاجرود کلید خورد. در نگاه اول به‌نظر می‌رسید که خودرو بر اثر یک سانحه رانندگی و بی‌احتیاطی به دره سقوط کرده است اما وقتی گروهی از مأموران سراغ این خودرو رفتند داخل آن جسدی کشف کردند. وقتی جنازه به پزشکی قانونی منتقل شد متخصصان از جراحاتی که روی جسد بود پی بردند که متوفی به قتل رسیده و قاتلانش برای اینکه مسیر تحقیقات پلیس را منحرف کنند او را سوار بر خودرواش به دره انداخته‌اند. به این ترتیب تحقیقات جنایی برای رازگشایی از معمای قتل این مرد آغاز شد.

کارآگاهان جنایی نخست سراغ خانواده مقتول رفتند. همسر اوگفت: شوهرم کارمندی ساده بود و با هیچ‌کس خصومتی نداشت. نمی‌دانم چه‌کسی چنین بلایی بر سرش آورده است. با وجود این اظهارات وقتی افسران آگاهی درباره زندگی خصوصی مقتول تحقیق کردند پی بردند که او و همسرش با یکدیگر اخلافات شدیدی داشته‌اند و ممکن است همین اختلافات به قیمت جان وی تمام‌شده باشد. هرچه تحقیقات پیش می‌رفت کارآگاهان به اطلاعات تازه تری دست می‌یافتند. بررسی‌های فنی حاکی از آن بود که همسر مقتول با مردی غریبه در ارتباط است. این موضوع تکه دیگری از این پازل جنایی را تکمیل کرد و به دستگیری همسر مقتول و مرد غریبه منجر شد. متهمان در جریان بازجویی‌های اولیه اتهام قتل را قبول کردند و معلوم شد با همدستی 2نفر دیگر نقشه جنایت را عملی کرده‌اند.

مرد غریبه در اعترافاتش گفت: همسر مقتول آرایشگاه داشت و خواهرم در آنجا کار می‌کرد. در رفت‌وآمدهایی که خواهرم به محل کارش داشت با زن جوان آشنا شدم و به‌طور مخفیانه با یکدیگر رابطه داشتیم. من حتی مدتی معلم خانگی فرزندش بودم تا اینکه مدتی بعد با همفکری یکدیگر تصمیم گرفتیم شوهرش را به قتل برسانیم. این کار از من و همسر مقتول بر نمی‌آمد و نیاز به کمک داشتیم.

به همین دلیل از برادرم که به موادمخدر اعتیاد داشت کمک خواستم. او ابتدا حاضر نبود با من در قتل همدستی کند ولی وقتی او را تهدید کردم که ماجرای اعتیادش را برای پدر و مادرمان تعریف می‌کنم او هم قبول کرد. از سوی دیگر یکی از دوستانم نیز قبول کرد که با ما همراه شود. به این ترتیب یک شب درحالی‌که کلید خانه مقتول را از همسرش گرفته بودم وارد آنجا شدیم. او در خواب بود و من یک تکه شیلنگ گاز دور گلویش انداختم و او را خفه کردم. در ادامه با کمک یکدیگر جسد را به داخل ماشین منتقل کردیم و به حوالی جاجرود بردیم و برای اینکه ردی از خودمان باقی نگذاریم جسد را با خودرو داخل دره انداختیم.

به‌دنبال اعترافات این مرد 2همدست دیگرش نیز دستگیر شدند و در ادامه پرونده اتهامی آنها با صدور کیفرخواست به شعبه 113دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاکمه درحالی‌که دختر و پسر مقتول نسبت به متهمان اعلام گذشت کردند، مادر متقول به‌عنوان یکی دیگر از اولیای دم خواستار قصاص قاتل و مجازات سایر متهمان شد. به این ترتیب قضات دادگاه مرد غریبه را به قصاص و همسر مقتول و 2متهم دیگر را هر کدام به تحمل 15سال حبس محکوم کردند. این حکم مدتی بعد در دیوان عالی کشور نیز تأیید شد اما از آنجا که مادر مقتول نه حاضر به گذشت است و نه برای اجرای حکم اقدامی می‌کند مرد محکوم به قصاص از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.

وی چندی قبل طبق ماده 429قانون مجازات اسلامی از قضات دادگاه درخواست کرد به بلاتکلیفی‌اش پایان دهند. به این ترتیب وی صبح دیروز به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران منتقل شد تا خواسته‌اش مورد بررسی قرار گیرد. متهم که حالا 35سال دارد در این جلسه گفت: 9سال از زندانی شدنم می‌گذرد. می‌دانم که خطای بزرگی مرتکب شده‌ام و از کرده‌ام پشیمانم. در این سال‌ها تلاش زیادی برای جلب رضایت اولیای دم کرده‌ام اما فایده‌ای نداشته است. در این مدت تلاش کرده‌ام تا مسیر درستی را برای زندگی‌ام انتخاب کنم و اگر از زندان آزاد شوم تلاش می‌کنم که دیگر مرتکب خطایی نشوم.براساس این گزارش با پایان این جلسه قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری درباره خواسته این متهم وارد شور شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این خبر ها را از دست ندهید:

زن عرب 3 سال با خدمتکار زن هم خوابی می کرد

مرد عرب برهنه بالای سرم بود / این مرد بدون لباس از خانه زن جوان فرار کرد

داماد پس از حجله چهره بدون آرایش عروس را دید و طلاقش داد+عکس عروس قبل و بعد از آرایش

13 ساله بودم که زن همسایه مرا به زیر زمین برد و...

پرونده محرمانه ای که یک متهم چرب زبان دارد + عکس

راز شوم فرار یک مرد بدون لباس از خانه زن تنها در نیمه شب

باقر می خواست تن به خواسته شوم او و دوستش بدهم / دختر 14 ساله در مسیر مدرسه ربوده شده بود

کار وحشیانه و زشت با مادر و دختر در مقابل چشم یکدیگر روی تخت خواب + عکس

مرگ وحشتناک زن جوان زیر چرخ های کامیون + فیلم و عکس

آزار واذیت وحشیانه دختر 14 ساله توسط صاحب کافی‌شاپ

تنبیه بدنی شدید دانش‌آموزی روستایی توسط معلم اش + عکس

مردی همسر و خواهرزنش را دراختیار مردان کثیف قرار می داد

بازی مرگبار پدر و پسر در سوپر مارکت +فیلم

 

 

 

کدخبر: 226184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟