بلایی که رفیق بی مرام هنگام مسافرت بر سر دوستش آورد

رئیس پلیس فتا استان فارس از کشف پرونده برداشت غیرمجاز در شیراز خبر داد و گفت: در این پرونده که شاکی آن مردی 42 ساله شیرازی است که پس از ارائه مرجوعه قضائی مدعی شد، از حسابش مبالغ 91 میلیون ریال در قالب خرید کارت شارژ و پرداخت قبوض کسر شده است.

سرهنگ "سیدموسی حسینی" اظهار کرد: شاکی در گفته های خود اذعان می کند هیچ فردی از اطلاعات حسابش مطلع نبوده و در واقع رمز اینترنتی برای حسابش تعریف نکرده است.

وی بیان کرد: پس از تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا استان فارس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با اقدامات فنی و تخصصی خود موقعیت و مشخصات متهم را شناسایی و با دستور قضایی وی را احضار و مورد بازجویی قرار دادند.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: متهم دوست صمیمی و همکار شاکی است که نحوه دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شاکی را این گونه بیان می کند که؛ چندی پیش با همکارم به یک سفر کوتاه کاری به مقصد آبادان رفتیم، همکارم بسیار محتاط و محافظه کار است و با وجودی که چندین سال است رابطه نزدیک با وی دارم هیچ گاه ندیدم در حفظ و نگهداری اطلاعات حساب بانکی اش از جمله عابرکارت و رمز آن کوتاهی و غفلت کند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: این فرد می گوید در این سفر یک فرصت مناسب به وجود آمد توانسته بدون این که شاکی مطلع شود کارت اعتباری وی به همراه رمز آن را به دست آورم و دور از چشم دوستش (شاکی) رمز اینترنتی حسابش را فعال و کارت را مجدد سر جایش قرار دهد و پس از بازگشت به شیراز اقدام به خرید اینترنتی تعداد زیادی کارت شارژ تلفن همراه و چند خرید اینترنتی از حساب شاکی کرده است.

وی از شهروندان درخواست کرد: از اطلاعات حساب بانکی شان به خوبی محافظت کنند چرا که کارت های اعتباری به منزله پول نقد می باشد، افراد می بایست با تغییر دادن رمز کارت خود به صورت دوره ای و استفاده از رمزی که به راحتی قابل حدس زدن نباشد (تاریخ تولد،شماره شناسنامه،اعداد ترتیبی پشت سرهم و... نباشد) از کارت بانکی خود محافظت کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 225515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟