20 سال حبس مجازات جوان 20 ساله که به داعش آمار میداد

به نقل از گاردین، یک هکر که مشخصات بیش از 1000 کارمند دولت و ارتش آمریکا را در اختیار داعش گذاشته بود، روز جمعه به 20 سال حبس محکوم شد.

این در حالی است که مدت محکومیت وی از آنچه وکلای این پرونده انتظار داشتند، بسیار طولانی‌تر است. استدلال وکلای "آردیت فریزی" این بود که وی قصد آسیب رساندن به شخصی را نداشته است و عضو گروه تروریستی داعش نیست.

"الیزابت مالین" – یکی از وکلای این پرونده – در این‌باره گفت: "او (فریزی) یک نوجوان ناآگاه و اغفال‌شده است و درباره عواقب اقدامش اطلاعی نداشت. وی هرگز ایدئولوژی داعش را نپذیرفته است."

فریزی یک جوان 20 ساله اهل جمهوری کوزوو است. وی سال گذشته در مالزی دستگیر شد. او همچنین نخستین فردی است که در آمریکا با اتهامات جرایم سایبری و تروریستی مواجه شده است. وی اعتراف کرد به اطلاعات یک شرکت خصوصی دسترسی یافته است و نام‌ها، گذرواژه‌های ایمیل‌ها و شماره‌های تماس افرادی که پسوند ایمیل‌‎های آن‌ها مربوط به دولت آمریکا بوده اند را جدا کرده است. داعش این اسامی را منتشر کرد و تهدید کرد این افراد را هدف قرار خواهد داد.

دادستان‌های این پرونده درخواست صدور حکم محکومیتی با سقف 25 سال را ارائه داده بودند. "براندون گراک" – یکی از دادستان‌های این پرونده – گفت: "اقدام فریزی زندگی 1300 عضو ارتش آمریکا و کارمند دولت را به خطر انداخت." وی همچنین ایده ناآگاهی فریزی را رد می‌کند. بر اساس گفته‌های گراک، این نوجوان پیش از تحویل دادن اسامی به داعش، یک وب‌سایت طراحی کرده بوده و در آن از داعش تبلیغ می‌کرده است. وی همچنین در مکالمات اینترنتی، از داعش دفاع کرده است.

هنگامی که فریزی جوان‌تر بود، وی به دلیل نفوذ در پایگاه‌های داده دولت کوزوو بازداشت شد؛ اما محکومیت مهمی متوجه وی نشد. او برای تحصیل در رشته امنیت سایبری به مالزی سفر کرد. وکلای فریزی می‌گویند وی با مشکلات روحی روبرو شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

تلفن همراه پمپ بنزین را آتش زد+ عکس

سگ های ولگرد کودک 5 ساله را در سلطان آباد تکه تکه کردند

متهم پای پلیس را گاز گرفت و مامور او را به شدت تنبیه کرد + فیلم وعکس

فرشید در 13 سالگی و در خانه مادربزرگ مرا باردار کرد

رفتار بی شرمانه 4 پسر با دختر جوان در خیابان / متهم چهارم هنوز فراری است

این 2 دختر فقط به بوق خودروهای شاسی بلند می خندیدند

ازدواج بازیگر معروف زن با مردی که 27 سال از او بزرگتر است! +عکس

خداحافظی عجیب بازیگر سرشناس سریال های طنز از تلویزیون +عکس

 

کدخبر: 225261 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟