در ساختمان نیمه کار بین پسر جوان و پسر عمویش چه گذشت؟ 6 ماه فرصت برای زندگی یا مرگ+عکس

به گزارش رکنا ، چهاردهم مرداد 86 محمد 29ساله پسرعموی 25ساله اش به نام احمد را در یک کارگاه ساختمانی در ساوجبلاغ با ضربه های جسم سخت به سرش کشت و گریخت. وی که با اطلاعاتی که همکارانش به پلیس داده بودند ردیابی و بازداشت شد به قتل اعتراف کرد.
وی در شعبه 74 دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و در تشریح جزییات ماجرا گفت: من و پسرعمویم در یک کارگاه ساختمانی با هم کار می کردیم.آن روز صبح از پسرعمویم کمک خواستم تا برای پر کردن کیسه های سیمانی در آنها را برایم باز نگه دارد اما گفت که این کار وظیفه او نیست. ما با هم درگیر شدیم و او به من فحاشی کرد . من که کنترل اعصابم را از دست داده بودم با با میله آهنی چند ضربه به سر او زدم و فرار کردم.
محمد به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد و قضات شعبه ششم دیوان عالی کشور حکم صادره را تایید کردند ولی عدم پیگیری اولیای دم برای اجرای حکم قصاص موجب شد تا محمد در زندان بلاتکلیف بماند.
با گذشت 9سال از این ماجرا و تصویب قانون جدید مجازات اسلامی محمد نامه ای به دادگاه نوشت و در آن درخواست کرد تا به وضعیت نامعلوم وی رسیدگی شود.قضات دادگاه طبق ماده 429 قانون مجازات اسلامی جدید که در آن آمده است چنانچه صاحب حق قصاص، بدون عذر موجه مرتکب را در وضعیت نامعین رها کند ، دادگاه صادر کننده حکم می تواند مرتکب را به تعزیر و سپس با اخذ وثیقه از زندان ازاد کند درخواست محمد را پذیرفتند و وی دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغرعبداللهی و با حضور دو قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد.
بنا به این گزارش؛ در پایان این جلسه قضات دادگاه به اولیای دم مهلت شش ماهه دادند تا در این مدت پیگیر پرونده شوند. چنانچه آنها در این مدت پیگیر پرونده نشوند قضات دادگاه محمد را از جنبه عمومی جرم محاکمه می کنند و سپس با اخذ وثیقه حکم به آزادی وی می دهند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 191825 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟