دوست این زن جوان با دفتر رکنا تماس گرفت و خبر از این حادثه تلخ و ناگوار داد.
وی در توضیحات خود گفت: متاسفانه حدود ٨ ماه پیش یکى از دوستانم فریب مردى عراقى تبعه سوئد را خورد و این کلاهبردار شیطان صفت بعد از دو بار سفر به ایران و وعده ازدواج به دوستم با او به سفارت سوئد در ایران رفت و فرم هاى مربط به ازدواج را گرفت و کپى پاسپورت و آدرسش را نیز در اختیار دوستم قرار داد.
وی افزود: این کلاهبردار شیاد بعد از سوءاستفاده جنسى از دوستم و بعد از سفر دومش به پیام ها و تماس هاى او دیگر پاسخى نداد. متاسفانه ایشان دست به خودکشى زد که با کمک خانواده اش نجات یافت. پزشکان معالج او بعد از اطلاع از این اتفاق به خانواده اش گفتند که حتما باید سفارت سوئد را در جریان این موضوع قرار دهید زیرا قطعا او اولین قربانى نخواهد بود و این فرد فاسد حتما افراد دیگری را نیز مورد سوء استفاده قرار خواهد داد.
زن جوان در حالی که ادامه داد: سفارت سوئد در ایران و سفیر سوئد از طریق ارائه تمام مدارک مربوطه در جریان این موضوع از طریق ایمیل قرار گرفت. متاسفانه دوستم ٨ ماه است که دچار افسردگى شدید شده است و تقریبا توان زندگى روزمره را نیز از دست داده است. با توجه به رسالت خطیر شما تقاضامندیم تجربه ى او را از طریق سایت خبرى تان را در اختیار عموم افراد قرار دهید تا باعث شود قربانى دیگرى نداشته باشیم.
شمار زنان خارجی که ازطریق ازدواج با مردان مقیم سوئد به این کشور مهاجرت کرده اند و به دلیل خشونت شوهرشان نسبت به آنها به خانه های امن زنان پناه برده اند، در سوئد افزایش یافته است. اکثر این زنان علی رغم این که دلایل معتبری برای اقامت در سوئد دارند پس از مدتی از این کشور اخراج می گردند. مواردی وجود دارد که در آن مردی نهمین همسر خود را به سوئد آورده است.
زنانی نیز که از این طریق ها وارد سوئد می شوند نیز دچار مشکلات فراوانی می شوند.مشکل واردات زن در رسانه های گروهی سوئد مطرح شده است. آمار دقیقی درمورد شمار این دسته از زنان که توسط شوهر خود در سوئد مورد خشونت واقع شده اند وجود ندارد، اما درطی سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ روکس(سازمان سراسری خانه های امن برای زنان در سوئد) با حدود بیش از ۱۰۰۰ زن دراین مورد ارتباط داشته است.
بزرگترین مشکل این است که آنها اوضاع و احوال بسیار ناگواری دارند و هنگامی که به خانه های امن زنان پناه می برند مجبور هستند تصمیمات بسیار جدی بگیرند. از آنجایی که اجازه اقامت دائم ندارند با خطر اخراج مواجه هستند و قوانین موجود دراین رابطه مشکلات فراوانی برای آنها ایجاد می کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فیلمبرداری مرد آبادانی از صحنه قتل خودش + فیلم و عکس

ناگفته های مادر جوان اعدامی همدان / چرا اعدام نشد و چرا غافلگیرانه بالای دار رفت + عکس

اعدام قاتل دانش آموز 10 ساله مشهدی در ملأعام + عکس

تنبیه عجیب دختر دانش آموز در آبادان / موهای بلند او را با قیچی بریدن تا ناظم مرد مدرسه نبیند!

شوهرم با دوست صمیمی ام ارتباط پنهانی داشت / آن دو را زیر نظر گرفتم فهمید شوهرم با زن دیگری هم ازدواج کرده است

شوهر سیاه دل زنش را تکه تکه کرد / این مرد در قزوین اعدام شد

ازدواج عروس جوان با مرد خیالی / نادیا همه را جادو کرد!

ربات صیغه‌یاب جیب 400 مرد بوالهوس را در کشور خالی کرد

سقوط دختر 17 ساله از کوه جاده امامزاده داوود / کیوان مرا به آنجا برده بود + عکس

اصابت شهاب سنگ به قائمشهر / استانداری مازندران چه گفت؟

سهیل در شب تولد درحالت مستی به من تجاوز کرد! + عکس

تجاوز وحشیانه به زن کارمند تهرانی در پارک / مرد معتاد به اعدام محکوم شد+عکس

 

کدخبر: 191676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟