شلیک به خانم دکتر جوان که خودروی مدل بالا سوار بود / نامه قاتل از دادستان

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از دوم خرداد 88 به دنبال شلیک یک مرد ناشناس به مرد میانسالی به نام اسماعیل که راننده پژو 206 بود در دستور کار پلیس قرار گرفت.شواهد نشان می داد این مرد قربانی سرقت خودرواش شده است اما پژو 206 چند کیلومتر آن طرف تر پیدا شد.
تلاش برای دستگیری عامل این جنایت آغاز شده بود که روز بعد خبر رسید یک سارق مسلح که در خیابان علامه قصد سرقت خودرو یک خانم دکتر را داشته از سوی شاهدان دستگیر شده است. سارق مسلح به نام محمود 38ساله در بازجویی ها به قتل راننده پژو نیز اعتراف کرد و گفت: در یک کشتارگاه کار می کردم اما صاحب کارم مرا اخراج کرد و به همین خاطر به کرمانشاه رفتم و اسلحه ای به ارزش 500 هزار تومان خریدم تا با تهدید آن بتوانم سرقت کنم. می خواستم پژو 206 را بدزدم اما راننده مقاومت کرد و من به ناچار یک تیر به او شلیک کردم. در حال فرار با 206 بودم که کنترل خودرو از دستم خارج شد و با درخت های حاشیه اتوبان برخورد کردم و به ناچار از ماشین پیاده شدم.
وی ادامه داد: صبح روز بعد در خیابان ها قدم می زدم که ماشین مدل بالایی را دیدم که زن جوانی در آن نشسته بود. با تهدید اسلحه از او خواستم از ماشینش پیاده شود اما مقاومت کرد و من یک تیر به پایش شلیک کردم که شاهدان سر رسیدند و من دستگیر شدم.
محمود در شعبه 74دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و به درخواست اولیای دم به قصاص، 15سال زندان، 154ضربه شلاق و پرداخت دیه محکوم شد.این حکم در شعبه 16 دیوان عالی کشور تایید شد و به ایستگاه اجرا رسید اما عدم پیگیری های اولیای دم موجب شد تا محمود 7سال در زندان بلاتکلیف بماند. وی با ارسال نامه ای از دادستان کمک خواست و گفت: 7سال از این ماجرا گذشته و من هنوز در زندان بلاتکلیف مانده ام.
به این ترتیب طبق ماده429 قانون مجازات اسلامی جدید از دادگاه نامه ای به اولیای دم ارسال و به آنها مهلت داده شد تا ظرف شش ماه برای پیگیری اجرای حکم اعدام به دادگستری مراجعه کنند. اما با گذشت مهلت مقرر شده و عدم پیگیری آنها پرونده محمود به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا قضات دادگاه درباره وی تصمیم گیری کنند.
طبق این ماده قانونی چنانچه ظرف مدت مقرر اولیای دم پیگیر پرونده نشوند دادگاه می تواند اعدامی را به تعزیر محکوم کند و وی پس از گذراندن آن زمان با وثیقه مناسب آزاد شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 181036 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟