روایت یک نماینده مجلس از جاسازی قرص در کیک‌ها

به گزارش رکنا، حیدر علی عابدی، درباره ماجرای کیک‌های دست کاری شده که در هفته های اخیر رخ داد، افزود: ماجرای کیک‌های دست کاری شده از طرف تولیدکنندگان اتفاق نیافتاده بود، زیرا قرص‌های موجود در کیک‌ها و فرآورده‌های غذایی حل نشده و کاملا دست نخورده بودند.

وی ادامه داد: از طرفی مارک‌های صادراتی کیک و فرآورده غذایی هدف این موضوع قرار گرفته بودند. وقتی این تصاویر منتشر می‌شود، تصویر این تولیدات به کشورهای هدف صادرات هم می‌رسد و در نتیجه باعث می‌شود آن کشورها دیگر این فرآورده‌ها را خریداری نکنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: برای حل این موضوع باید چرخه توزیع اصلاح شده و نظارت بیشتری در این زمینه انجام شود. چرخه توزیع در مراحل مختلف باید بازنگری و اصلاح شود. به طور مثال در چرخه توزیع دارو، همه چیز کاملا مشخص است و باید چنین سیستمی در زمینه محصولات غذایی انجام شود.

عابدی گفت: مغازه دار باید در مقابل کیک و فرآورده‌های غذایی که در مغازه‌ وجود دارد پاسخگو باشد و از آن طرف توزیع کننده هم باید پاسخ بدهد که این محصول را از کجا تهیه کرده است.

محمد حسین عزیزی، مدیرکل نظارت برفرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو پیش از این در همین رابطه گفته بود: جاسازی قرص و کپسول در برخی کیک‌های برند ایرانی به صورت عمدی و پس از کارخانه انجام شده و احتمالا یک اقدام برای تشویش اذهان عمومی بوده است.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز پیش از این در همین رابطه گفته بود: وجود قرص و کپسول کاملا سالم و دست نخورده و بدون تغییر رنگ یا تغییر در قوام آن در محصولات مورد اشاره نشان می‌دهد که این موارد عمدی و بعد از تولید، در سطح عرضه به شیوه های مختلف در برخی بسته‌ها قرار گرفته و تخریب وجهه کل صنعت غذا و شکلات کشور به عنوان یک صنعت پیشرو هدف‌گذاری شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 531427 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟