هرکول ایرانی رکورد جهان را شکست و بیهوش شد! + فیلم و جزییات
حجم ویدیو: 4.75M | مدت زمان ویدیو: 00:00:46

به گزارش رکنا، پیمان ماهری‌ پور متولد ۱۳ مهر ۱۳۶۶ در اردبیل و پاورلیفتینگ‌کار آذربایجانی پرافتخار کشورمان است. ماهری‌ پور پس از سلطان بطحایی در سال ۲۰۰۵ و رضا قرایی در سال ۲۰۰۶، سومین ورزشکار قدرتی ایران است که توانسته است به رقابتهای قوی‌ترین مردان جهان در سال ۲۰۱۷ راه پیدا کند. او تاکنون سه بار قهرمان مسابقات کشوری قوی‌ترین مردان ایران شده است.

ماهری‌پور در رقابت های قوی‌ترین مردان جهان در سال ۲۰۱۷ در پنجمین گروه مقدماتی این رقابتها با زیدرنیوس زاویکاس (قهرمان ۴ دوره جهان)، نیک بست، تری هلندز، جری پریتچت و دنیس زاگریس قرار گرفت. وی در رقابتی سخت با قرار گرفتن در جایگاه سوم گروه نتوانست جزو ۲ صعود کننده به فینال مسابقات راه یافته و با مقام چهاردهمی جهان به کار خود پایان داد.

او همچنین به مسابقات قوی‌ترین مردان جهان در سال ۲۰۱۸ دعوت شد و حضور پیدا کرد و خوش درخشید و رکورد تریلی کشی جهان را شکست و در حمل چمدان رکورد خوبی ثبت نمود اما متاسفانه آسیب دید و از ادامه مسابقه جا ماند. پیمان که از آمادگی خیلی خوبی هم برخوردار بود ، در سال ۲۰۱۹ نیز به این مسابقات دعوت شد ولی به دلیل مشکلات سیاسی و ممنوعیت صدور ویزا آمریکا از حضور در مسابقات بازماند. پیمان رکورد دار ددلیفت فدراسیونی ایران و جهان است و در ددلیفت قدرتی (قویترین مردان) میان ۵ لیفتر برتر جهان است که به زودی رکورد جهان را خواهد شکست. پیمان درحال حاضر برای بزرگ ترین مسابقات پاورلیفتینگ آماده می شود تا رکورد جهان را از آن خود کند.

ماهری پور هفته گذشته در تمرینات خود به رکورد لیفت لخت یا همان بدون تجهیزات جهان حمله کرده و موفق به شکست آن هم شد. اتفاق تلخ در پایان این رکوردشکنی اما افت فشار و در ادامه بیهوش شدن پیمان بود. لافاصله پس از این حادثه اطرافیان ماهری پور او را به بیمارستان رسانده و پس از انجام اقدامات پزشکی اولیه، خوشبختانه وضعیت سلامتی او به حالت عادی برگشت.

لازم به ذکر است که رکورد لیفت لخت جهان 418 کیلوگرم است و ماهری پور در این حرکت موفق به بلند کردن 422.5 کیلوگرم شد. مسابقات جهانی لیفت لخت قهرمانی جهان، هفته آینده در روسیه برگزار خواهد شد که ماهری پور در دسته حرفه ای ها برای شکاندن رکورد جهان، این بار در آوردگاه جهانی به روی سکو خواهد رفت. در ددلیفت لخت استفاده از بند لیفت و لباس مخصوص یا همان سوت غیر قانونی است؛ این وسایل بیش از 50 کیلو به رکورد ورزشکار می افزاید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟