با کسب 8 مدال طلا، 3 نقره و  2 برنز ملی پوشان پرورش اندام کشورمان بر بام آسیا ایستادند +تصاویر

به گزارش گروه ورزشی رکنا، رقابت های قهرمانی آسیا که پنجاه و سومین دوره آن از صبح امروز در شهر هاربین چین آغاز شده بود، ساعتی پیش با درخشش ورزشکاران کشورمان و قهرمانی در رشته های بیلدینگ و کلاسیک  پایان یافت.

رقابت ها با برگزاری مسابقات فیزیک آغاز شد؛ رشته ای که با توجه به اتفاقات عجیبی و غریبی که در انتخاب ورزشکاران آن رقم خورد، با ترکیب نه چندان مطمئنی راه چین را در پیش گرفته بود. پیش از شروع مسابقات، در دسته چهارم شنتیا لک پور به دلیل آنچه نقص مدارک اعلام شد، مسابقات را از دست داد و از سوی دیگر ایوب بسامی نیز که به عنوان نفر منتخب دسته ششم معرفی شده بود، به دلایل مشکلات خروج از کشور به چین پرواز نکرد.

به هر ترتیب در دسته دوم فیزیک، محمد لهسایی جوان کرمانی بیست ساله فیزیک کشورمان نخستین نماینده کشورمان بود که به جنگ رقیبان آسیایی خود رفت و  با کسب برنز اولین مدال آور ایران در رقابت های هاربین نیز نام گرفت.

محمد لهسایی

مهراد کامران، ورزشکار گیلانی تیم ملی کشورمان دومین و البته آخرین نماینده کشورمان که در دسته ششم روی استیج رفت. کامران در یک رقابت نزدیک با ورزشکار کشور میزبان چین به عنوانی بهتر از دومی دست پیدا نکرد تا حاصل کار ورزشکاران کشورمان در رقابت های فیزیک قهرمانی آسیا یک نقره و یک برنز باشد.

مهراد کامران

شروع رقابت های پرورش اندام اما با یک شوک بزرگ برای تیم ملی کشورمان همراه بود. تغییر ناگهانی در زمان برگزاری مسابقات پرورش اندام قهرمانی آسیا همه را غافلگیر کرد. به گزارش رکنا با آنکه از قبل اعلام شده بود که رقابت های قهرمانی آسیا از ساعت ١٤ و ٣٠ دقیقه آغاز خواهد شد اما این اتفاق هرگز عملی نشد و مسابقات از ساعت ١١ و ٣٠ دقیقه آغاز گردید تا بسیاری از ورزشکاران مانند مسلم صحتی اصل ورزشکار شایسته دسته ٥٥ کیلو گرم ایران از گردونه مسابقات جا بمانند. هرچند این اتفاق با اعتراض شدید مسئولان کاروان اعزامی ایران همراه بود و این اعتراض وقفه ای چند دقیقه ای را نیز در روند برگزاری مسابقات به وجود آورد، اما در نهایت تغییری در روند برگزاری مسابقات بوجود نیاورد تا مسلم صحتی اصل یکی از بخت های خوب زندگی ورزشی خود را از دست داده و درر رتبه آخر گروه خود بایستد.

مسلم صحتی اصل

پس از برگزاری دسته 60 کیلوگرم که البته ما نماینده ای هم در آن نداشتیم، نوبت به 65 کیلوگرم و محسن هادی نژاد، ورزشکار مازنی کشورمان رسید. هادی نژاد در وزنی که رقابت فشرده ای هم در آن جریان داشت، در نهایت جایگاه سوم را کسب کرد تا سومین مدال کاروان توسط او ثبت شود.

محسن هادی نژاد

علی شیروانی اما اولین نماینده کشورمان بود که علی رغم ایستادن روی استیج، راهی به فینال پیدا نکرد. نماینده اصفهانی دسته منفی 70 کیلوگرم تیم ملی کشورمان در مسابقات آسیایی چین، بر خلاف پیش بینی ها موفق نشد به جمع نفرات نهایی راه پیدا کند.

علی شیروانی

استارت درخشش ورزشکاران کشورمان اما با طلای امیر کریمی، زده شد. شاگرد سابق بیت الله عباسپور فقید، نماینده وزن ۷۵ کیلوگرم کشورمان موفق شد اولین مدال طلای تیم ملی کشورمان را به نام خود ثبت کند. ورزشکار کرجی کشورمان در دسته ای موفق به کسب این مقام درخشان شد که ترافیک شدیدی نیز در آن وجود داشت.

امیر کریمی

 مدال طلای دسته منفی 80 کیلوگرم آسیا نیز به ملی پوشان کشورمان رسید. صادق احمدی که در رقابتی نزدیک با عباس سالاری توانسته بود پیراهن تیم ملی را بر تن کند، موفق شد بر بام پرورش اندام آسیا بایستد. دلاور خوزستانی کشورمان با کیفیتی مثال زدنی در این تورنمنت شرکت کرده بود.

محسن هادی نژاد

دیگر بدنساز کشورمان که موفق شد روی سکوی قهرمانی بایستد، یاسر بخرد دلاور خرم آبادی کشورمان بود که موفق شد عنوان نخست دسته منفی 85 کیلوگرم را به نام خود ثبت کند.

یاسر بخرد

در منفی 90 کیلوگرم اما نوبت به درخشش کاپیتان تیم ملی پرورش اندام کشورمان رسید؛ مهدی ارزشمند که مدافع عنوان قهرمانی نیز به شمار می رفت در رقابتی تماشایی موفق شد بار دیگر پرچم کشور عزیزمان را بر فراز قاره کهن به اهتزاز در آورد.

مهدی ارزشمند

محمود شریف پور ورزشکار بعدی کشورمان بود که از پیش از آغاز تورنمنت امیدهای فراوانی به قهرمانی او بسته شده بود. شریف پور که در صورت رفع چند ایراد کوچک می تواند سال ها در پرورش اندام جهان بدرخشد، با پکیجی تماشایی وارد این رقابت ها شد و در نهایت نیز در صف اول دسته منفی صد کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا ایستاد.

محمود شریف پور

ورزشکاران کشورمان که گویا قصد نداشتند سکوی قهرمانی آسیا را تحت هیچ شرایطی از دست بدهند، مدال طلای دسته سنگین وزن را نیز توسط حسن خسروآبادی برای کشورمان به ارمغان آوردند. او که پیش از این نیز عنوان قهرمانی آسیا را به کارنامه ورزشی خود اضافه کرده بود، موفق شد قهرمانی کشورمان در این رقابت ها را به نوعی تضمین کند.

حسن خسروآبادی

پس از استراحتی کوتاه، مسابقات با برگزاری رقابت های بادی کلاسیک پیگیری شد و در همان ابتدای کار در دسته منفی 168 سانتی متر، احمدرضا عبداللهی به مدال طلا و فرشاد آقابابایی به مدال نقره دست یافتند.

احمدرضا عبداللهی

آخرین نماینده کشورمان در این رقابت ها، عظیم متولی موفق شد در دسته منفی 175 سانتی متری بادی کلاسیک به مدال طلا دست یابد.

عظیم متولی

بدین ترتیب پرونده ورزشکاران کشورمان در مسابقات آسیایی با کسب 8 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز و کسب عنوان قهرمانی تیمی مختومه شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

 

 

کدخبر: 492661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟