روایت مردی که فیتنس و بدنسازی را به نام خود ثبت کرد / قسمت اول: آهن

به گزارش گروه پرورش اندام رکنا خالق مسابقات مستر المپیا «جو ویدر» خود نیز روزگاری بدنسازی آماتور بشمار می‌رفت؛ لیکن سال‌ها بعد جوان نچندان درشت‌اندام لهستانی‌الاصل استعداد اصلی خود را در نگاردن چه در جراید و چه در قالب کتاب‌های آموزشی بدنسازی کشف کرد و از دهه 40 میلادی توانست درجرگه نویسندگان اسم و رسمی برای خود دست و پا کند. مجلات «فلکس» و «ماسل اند فیتنس» یادگارهای این مرد فقید کانادایی هسنتند که سرانجام در سال 2013 و در سن 93سالگی در لوس آنجلس چشم از جهان فرو بست.
قسمت اول : آهن
در مکانی معلوم یعنی مونترال و در زمانی نامعلوم حوالی سال 1922 و 29 نوامبر ، هر چند که نه روز و سال آن هیچ کدام دقیق نیستند، پسر دوم خانواده‌ای که از مهاجران یهودی لهستانی به شمار می‌رفتند، متولد شد. پدرخانواده "لوئیز ویدر" قبل از 30 سالگی از دنیا رفت و جو همراه با برادر و خواهر خود در ادامه راه تنها مادر را در کنار خود می دیدند.
در مورد فضایی که در آن متولد شد ، ویدر اینگونه صحبت می کند : «مهاجران اروپایی بسیاری از نزدیکان خود را هم به کشور مقصد می بردند و به طور مثال ما در یک شهرک یهودی‌نشین خارج از شهر زندگی می‌کردیم.  مانند پدر خانواده که در کارخانه دوخت‌و‌دوز لباس مشغول به کار بود، به نظر می‌رسید یک زندگی کارگری در انتظار جو نیز باشد. کمااینکه او برای تامین مایحتاج روزانه ناگزیر به ترک تحصیل آن هم در پایه هفتم شود ، اما عطش یادگیری در او فروکش نکرد و ویدر به یادگیری و مطالعه متون فراوانی از جمله فلسفه و تاریخ پرداخت. آری ، آهن در حال گداخته‌شدن بود.
ادامه دارد... برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟