حجم ویدیو: 16.12M | مدت زمان ویدیو: 00:00:18

به گزارش رکنا ، زیبایی‌های طبیعی که چشم هر کس را به خود خیره نگه می‌دارد. حال تصور کنید که در مرز بین این دو استان سرسبز و زیبا چه می‌گذرد؟ جالب است بدانید که جنگلی با نام جنگل فندقلو ، دقیقا در مرز بین استان اردبیل و استان گیلان واقع شده. این یعنی قسمتی از آن طبق نقشه در استان گیلان و قسمت دیگری از آن در استان اردبیل قرار دارد. البته بخش اعظم آن در استان اردبیل قرار دارد و اکثرا آن را متعلق به این استان می‌دانند.

جنگل فندقلو ، معنای واقعی سرسبزی در نزدیکی اردبیل

منطقه اردبیل یک منطقه کوهستانی سرد است. جنگل فندقلو قسمتی از سردی هوا را به ارث برده و سرسبزی گیلان را با خود یدک می‌کشد. این دو عامل باعث شده تا جنگل فندقلو تبدیل به یک جنگل با گونه‌های گیاهی متنوع شود. اصلا شاید پیش از هرچیز از خودتان بپرسید که چرا نام این جنگل را جنگل فندقلو گذاشته‌اند؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. در این منطقه درختان متنوع مختلفی وجود دارند که در میان آنها بیش از همه درخت فندق به چشم می‌خورد!

دیدنی‌های جنگل فندقلو بیشمار است. از گشت و گذار در جنگل گرفته تا دیدن دشت‌ها بابونه، این جنگل هر لحظه برای شما یک شگفتی به همراه دارد. با وجود اینکه قسمتی از جنگل فندقلو به استان گیلان تعلق دارد، اما حقیقتا به استان اردبیل نزدیک‌تر است. از این رو اگر به ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل سفر کنید، جنگل فندقلو را خواهید دید.

 

کدخبر: 912299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟