تصاویر تکاندهنده از مناطق سیل زده هرمزگان + فیلم
حجم ویدیو: 8.41M | مدت زمان ویدیو: 00:01:06

بارندگی و سیلاب در روزهای جمعه و شنبه(۲۰ و ۲۱ دی ماه) در هرمزگان به ویژه شرق استان بی‌سابقه بود به طوری که ۴۸ روستای بخش گافر وپارامون بشاگرد و ۹ روستا شهرستان جاسک و بخشی از مناطق شهرستان سیریک در محاصره سیلاب قرار گرفتند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه شهرستان‌های جاسک، سیریک و بشاگرد شرایط خاصی را اکنون سپری می‌کنند، اظهار کرد: امروز و فردا نیز همچنان عملیات امدادی خود را از طریق بالگرد ادامه خواهیم داد و تمامی اکیپ‌های امدادی نیز در حالت آماده‌باش و فعال هستند.

فریدون همتی در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده هرمزگان، افزود: طی ماه‌های اخیر شاهد دو مرحله بارندگی وسیع در سطح استان بودیم که میزان بارهای بی‌سابقه‌ای را رقم زد.استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در بارندگی ۲۰ و ۲۱ دی‌ماه تمامی استان هرمزگان درگیر بارش الهی شدند، اضافه کرد: ۷۲ هزار کیلومترمربع در هرمزگان نیز در این موضوع درگیر بودند و شاهد بارندگی‌هایی بودیم که شاید هر هزار سال یک‌بار رخ دهد.

وی ادامه داد: شدت بارندگی‌ها به حدی بود که قشم با ۲۱۵ میلیمتر و بندرعباس با ۱۶۵ میلیمتر نیز رکوردهای بی‌نظیری از خود برجای گذاشتند که در سه ساعت شاهد بارندگی بیش از ۱۰۰ میلیمتر بارندگی بودیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 534545 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟