این 2 مرد غلط انداز را می شناسید؟! / آنها تبهکاران را شکار می کردند ! + فیلم گفتگو
حجم ویدیو: 63.68M | مدت زمان ویدیو: 00:04:53

به گزارش رکنا، این 4 مرد مامورنما با لباس شخصی وارد محل تجمع سوژه های خود، که از قبل آن ها را شناسایی می کردند، رفته و با زور اسلحه و ایجاد ارعاب اقدام به اخاذی از آن ها می کردند.

دستگیری مامور قلابی

لازم به ذکر است که پس از برقراری اولین تماس ها با پلیس 110 مبنی بر اقدامات پلید این باند، فورا تحقیقات اولیه پیرامون پرونده آغاز شده و رد آن ها توسط کارآگاهان پلیس امنیت زده شد. سرانجام طی یک عملیات غافلگیرانه، ماموران نیروی انتظامی موفق شدند این باند را در مخفیگاه خود در حوالی میدان جمهوری دستگیر کنند.

دستگیری مامور قلابی

چهره این 2 متهم با دستور مقامات قضایی منتشر شده است. لازم به ذکر است که متهم سمت راست نقش ضابط قضایی را بازی کرده و متهم سمت چپ نیز به عنوان فرمانده ماموران نیروی انتظامی خود را معرفی می کرده است.

گفتگو با رییس پلیس امنیت تهران

سردار علی ذوالقدری با اعلام خبر بازداشت 4 مرد مأمورنما، درباره جزییات این خبر اظهار کرد: حدود دو هفته قبل گزارشاتی مبنی بر فعالیت تعدادی فرد مأمورنما به پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ واصل شد.

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ادامه داد: بررسی اولیه حاکی از آن بود باندی چهار نفره تحت عنوان مأموران عملیاتی پلیس و کارکنان دادگستری و با استفاده از تجهیزات پلیسی مانند اسلحه، شوکر، دستبند و بی‌سیم با مراجعه به برخی مراکز و صنوف اقدام به اخاذی‌های میلیونی می‌کنند.

او تصریح کرد: این متهمان در عملیات ضربتی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در مخفیگاه خود حوالی میدان جمهوری بازداشت شدند.

این مقام انتظامی افزود: این پرونده تاکنون 8 شاکی دارد و شاکیان عنوان داشتند که از آنها حدود 900 میلیون تومان اخاذی شده است.

ذوالقدری با اشاره به تحقیقات بیشتر پلیس برای شناسایی سایر شکات، خاطرنشان کرد: متهمان از خودروی پرشیای سفید و تجهیزات پلیسی مانند LED در جلو و عقب خودرو و در برخی مناطق حتی از بلندگوی داخل خودرو استفاده می‌کردند.

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ متذکر شد: در یکی از پرونده‌ها، مراسم گلریزانی توسط حدود 20 نفر در حال انجام بود که متهمان با اسلحه و تهدید وارد مراسم شده و با تهدید حضار، 250 میلیون تومان پول جمع‌آوری شده را به سرقت برده بودند.

او با بیان اینکه مأموران آشکار و نامحسوس پلیس همواره در زمان انجام مأموریت دارای کارت شناسایی، حکم مأموریت و قضایی هستند، گفت: شهروندان در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک یا درخواستهای نابه‌جا، مورد را به پلیس 110 یا امنیت اطلاع دهند.

جزییات سرقت 250 میلیونی از زبان قربانیان

2 تن از قربانبان اصلی سرقت های این باند در مورد جزییات ماجرا این چنین می گویند: برای یکی از دوستان که به تازگی از زندان آزاد شده بود مراسم گلریزانی گرفته و قصد داشتیم تا با کمک یکدیگر به اصطلاح دست او را بگیریم. چیزی از آغاز مراسم نگذشته بود که ناگهان چند مرد که خود را ضابطین انتظامی و قضایی معرفی می کردند وارد منزل شده و با تهدید اسلحه و ایجاد ارعاب اموال و گوشی های افراد داخل منزل را گرفته و همگی را دست بند زدند. 250 میلیون پول در مجموع جمع شده بود که تمام آن را این افراد به سرقت بردند. آن ها تمام تجهیزات مامورین پلیس را داشتند و ما در تعجب بودیم که علت کارهایشان چیست.

2 متهم اصلی پرونده همه چیز را انکار می کنند

2 متهم اصلی پرونده که یکی از آن ها خود را ضابط قضایی و دیگری خود را ضابط انتظامی معرفی می کرده است در مورد اتهامات خود چنین می گویند: تا حالا هیچ کدام از این کارها را نکردیم و تمام ماجرا یک سوء تفاهم است. برای تمام کارهایمان مجوز و حکم قضایی داشتیم. در زمان دستگیری شوکه شده بودیم زیرا از دلیل آن بی خبر بودیم.

متهم دیگر پرونده به خبرنگار رکنا می گوید: تا به حال کار خلافی نکرده ام و در زمان دستگیری نیز از علت آن بی خبر بودیم. روز دستگیری به هیچ عنوان نمی دانستم که به کجا می رویم و فقط طبق حکمی که داشتیم عمل می کردم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 512630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟