حجم ویدیو: 3.48M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31

به گزارش رکنا ، اگر دکارت بیش از چهارصد سال پیش گفته بود: «من می‌اندیشم، پس هستم»، زنان در جامعه امروز غرب و همه جوامع غربزده ناچار باید بگویند: «مرا نگاه می‌کنند، پس هستم». زن فقط جسم و مرد در برابر زن همه چشم است! (غلامعلی حداد عادل، فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی)

قرار نیست که نظر بدهیم و چیزی را نقد کنیم، آمده‌ایم تنها بازگو کنیم، از گشت‌وگذارهایمان در دنیای بی‌انتهای مجازی بگوییم، دنیایی که این بار به دست خودمان ساخته شده است. از رنگ‌هایی بگوییم که هر بار به دلخواه بر سیمای آن می‌کشیم، از تغییر ذائقه‌ها تا تغییر تفکرها و تعاریفمان از واقعیت‌های موجود. تنوع زایدالوصف دنیای خود ساخته‌مان کمی سردرگممان می‌کند، اما در همه آنها به یک نکته یا بهتر بگوییم یک ویژگی مشترک می‌رسیم؛ «تبلیغات»، کارزار پویا و فراگیری که دیگر می‌توان به جرأت گفت دنیای واقعی را هم مغلوب کرده و همچنان پیشتاز است.

اما آنچه بیش از هر چیزی در این میان جلب توجه می‌کند، تبلیغ کالایی به نام "زن" است. زن در فضای مجازی محور اصلی آگهی‌هاست و ۹۰ درصد دنیای تجاری مجازی را با اندکی تفاوت در جزئیات به خود اختصاص داده است. از تبلیغ در لباس، لوازم آرایشی تا تورهای مسافرتی؛ جالب‌تر اینکه بسته‌بندی این کالا به حدی هوشمندانه و دلفریب است که هر بیننده‌ای را مخاطب خود قرار می‌دهد.

مطالبه آزادی از پشت تریبون مجازی

بیش از نیم قرن پیش؛ در میان رخدادهای تاریخ معاصر ایران، کشف حجاب به عنوان یک جریان اجتماعی و موضوعی که ریشه‌های آن را باید فراتر از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی جستجو کرد، یک گرایش تجددطلبانه تلقی شد؛ در این جریان، ارزش‌های مذهبی و سنتی تا حد زیادی دگرگون شد و شکل غربی به خود گرفت و آنچه مقدس بود، مورد بی‌توجهی واقع شد و این تازه آغاز راه بود. قانون تغییر لباس و کشف حجاب تمام هدف نبود بلکه هدف اصلی، برانداختن پرده و از میان بردن تبعیض جنسیتی در جامعه بود، بدین منظور از دولتمردان رژیم خواسته شد مهمانی‌هایی برگزار کنند و از مهمانان بخواهند همسران خود را همراه بیاورند تا اختلاط زن و مرد رواج پیدا کند. بسیاری چنین کردند و کافه شهرداری تهران که گروه موسیقی زنده‌ای هم داشت محل مطلوب و مورد علاقه مهمانی‌ها و رقص‌ها شد. برخی مردان گویا زنان صیغه‌ای داشتند، آنها همسران موقت خود را به مهمانی‌ها می‌بردند و همسران حقیقی‌شان را در خانه نگه می‌داشتند. (کتاب کشف حجاب)

و حالا پس از گذشت سال‌های متمادی از این اتفاق، چندی است که به طرز آشکاری ردپای این تجددگرایی را در فضای مجازی و صفحات شخصی و عمومی مشاهده می‌کنیم. نسل جوان دیگر دغدغه‌های جدیدی دارد؛ حالا دم از حقوق برابر می‌زند و با صدای بلند و از پشت تریبون مجازی‌اش مطالبه آزادی می‌کند؛ البته آزادی برای جنس زن.

زن تبدیل به کالایی شده است که اکنون با تیتر آزادی زنان و حقوق برابر، ابزار اصلی تبلیغات مجازی و به عبارت دیگر هجوم خاموش شده است. مثلاً برخی با آوردن نمونه‌هایی از اختیاری بودن حجاب در کشورهایی مانند ترکیه، سوریه و در برخی کشورهای غربی و دادن حق انتخاب به زنان برای پوشش خود با ادعای ساختن جامعه‌ای متمدن‌‌تر، خواهان کشف حجاب و آزادی پوشش هستند. این مطالبه آزادی، ما را بر آن داشت تا گشتی هم در این مدینه فاضله بزنیم و جایگاه زن در این کشورهای آرمانی را بیابیم.

علینژاد

وندی شلیت: جامعه‌ای که علیه شرم و حیا اعلام جنگ می‌کند، دشمن زن است

وندی شلیت نویسنده معروف آمریکایی در کتاب خود با عنوان "فمنیسم در آمریکا تا سال ۲۰۰۳" آزادی مطلق زنان در جامعه آمریکا را چنین توصیف می‌کند: «من در سال ۱۹۷۵ به دنیا آمدم و همه گونه مشکلاتی را که زنان با آن روبه‌رو هستند، درک کرده‌ام، از بی‌اشت‌هایی عصبی تا تجاوز توسط دوست پسر، از بی‌امنیتی محض در خیابان‌ها تا داستان‌هایی درباره مزاحمان و مزاحمت‌های خیابانی، از دختران نوجوانی که به گونه‌ای اسفبار خود را باردار می‌یابند تا زنان سی، چهل ساله‌ای که نومیدانه با مشکل ناباروری مواجه هستند، تنها می‌توانم بگویم این فرهنگ با زنان مهربان نبوده است و حتی در آن لحظه‌ای که انرژی اجتماعی و سیاسی فراوانی را برای درمان مشکلات آنان صرف کرده هم با آنان مهربان نیست. بدیهی است وقتی اجازه دادیم هر کاری آزاد باشد، آزار جنسی، مزاحمت‌ها و تجاوز به عنف هم افزایش می‌یابد، جامعه‌ای که علیه شرم و حیا اعلام جنگ می‌کند، دشمن زنان است.»

به گفته شلیت برنامه زندگی خانوادگی در ایالات نیوجرسی با آموزش مسائلی مانند کنترل زایمان، سقط جنین و... و بلوغ از مهد کودک شروع می‌شود. شایان ذکر است که این نویسنده سخنی هم درباره سفیر آزادی و حقوق زنان ایرانی در آمریکا می‌گوید: «من مسیح علینژاد را که به تازگی به آمریکا آمده، نمی‌شناسم و او را درک نمی‌کنم. من او را در یک برنامه تلویزیونی دیدم که خطاب به مردم ایران می‌گفت اینجا نهایت امنیت و آزادی است. من او را دیدم که با یک دوربین در خیابان‌های آمریکا راه می‌رفت و زنان ایرانی را تشویق به کشف حجاب و شبیه شدن به زنان آمریکایی می‌کرد. او را نمی‌شناسم و نمی‌دانم در چه شرایطی قرار گرفته است که این کار را انجام می‌دهد، اما این را می‌دانم که او یا آمریکا را نمی‌شناسد یا می‌خواهد از زنان کشورش انتقام بگیرد.»

ضرورت حجاب یا از روی نادانی یا به سبب اغراض سیاسی به عنوان نشانه‌ای از اسارت زن تبلیغ می‌شود

امروزه با گسترش فضای مجازی، جهان دیگر آن عظمت سابق را ندارد؛ به این معنا که جهان تبدیل به دهکده‌ای کوچک شده است که اخبار با سرعت بسیار بالایی در تمام نقاط آن مخابره می‌شود. همین ویژگی سبب شده است مردم دنیا از همه اتفاقات جهان باخبر شوند. ادعای تمدن و آزادی در غرب که فقط در حد همان ادعا باقی مانده است؛ در کشوری مانند فرانسه که به مهد تمدن و فرهنگ شهره بود یا اتریش، برخوردهایی دوگانه با ادعاها مشاهده می‌شود. زنان باحجاب امروز در این کشور از ابتدایی‌ترین حق خود یعنی تحصیل منع می‌شوند. تاکنون تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه قانون منع حجاب در کشورهای مختلف اروپایی رخ داده است. اینها تنها نمونه‌های کوچکی از تمدن روشن مدعیان حقوق برابر است. در جوامعی که پوشش راهبه‌ها یا کلاه و لباس یهودی داشتن به راحتی پذیرفته می‌شود اما یک زن با حجاب مسلمان نمادی از ستم بر زنان یا سیاست‌های تعصب‌آمیز است؛ تا آنجا که حتی واکنش مسئولان را هم برمی‌انگیزد. ویدئوی زیر برخورد نماینده زن اتریش به این تبعیض و نقض آشکار حقوق را نشان می‌دهد که چگونه با رفتار خود این ادعای دروغین غرب را زیر سوال می‌برد، او با سر کردن روسری در صحن مجلس تاکید می‌کند داشتن حجاب تهدید نیست.

هنگامی که ضرورت حجاب یا از روی نادانی یا به سبب اغراض سیاسی به عنوان نشانه‌ای از اسارت زن تبلیغ می‌شود، حداقل باید روشن کرد حقیقت علمی و تجربی غیر از این می‌گوید؛ تحقیقات روانشناسی نشان داده است که پوشیدگی زنان ریشه روانی دارد و برای رشد و بلوغ روانی آنها ضروری است. کسانی که علت تفاوت در پوشش زنان و مردان را نشانی از برتری جویی یا دلیل نابرابری حقوق زن و مرد یا نشانه‌ای از اسارت زنان می‌دانند از این حقیقت غفلت کرده‌اند که ضروریات بلوغ روانی مردان و زنان در مرحله‌ای از یکدیگر جدا شده است و برخلاف تبلیغات عوامانه، پوشش مناسب برای زنان به تفاوت مراحل رشد روانی آنان بازمی‌گردد و ریشه در فطرت انسانی دارد. ( آیا حجاب ضرورت دارد؟ شهریار روحانی)

دانشمندان آلمانی ثابت کرده‌اند امواج نامرئی الکتریکی مثبت از مردان و الکنریسیته منفی از زنان ساطع می‌شود و بر طبق آن یکدیگر را جذب می‌کنند. این نیروی موجود چیزی است که هیچ عاملی نمی‌تواند از آن جلوگیری کند زیرا یکی از نوامیس طبیعی به شمار می‌آید و تنها وسیله برای دوام و بقای نسل است. اما باید توجه داشت که الکتریسیته با جاذبه در شرایط خاصی به‌وجود می‌آید و هرچه این شروط مهیاتر باشد نتیجه یا راندمان آن بیشتر خواهد بود.

برهنگی به بهانه پیشرفت

در دوران جنگ جهانی دوم برای صرفه‌جویی در مصرف پارچه و راحتی در حرکت، قد لباس‌ها کوتاه بود. در سال ۱۹۵۰ شلوار برمودا که مردان انگلیس از آن در مناطق گرمسیر استفاده می‌کردند، متداول شد و در سال ۱۹۵۳ به آمریکا راه یافت و در کنار دریا، مناطق گرمسیر و حتی در شهر نیویورک به هنگام تابستان مورد استفاده گرفت.

از زمانی که "کلارک گیبل" هنرپیشه آمریکایی در یکی از فیلم‌های سال‌های دهه سی پیراهن خود را از تن بیرون آورد و تماشاگران او را دیدند که زیرپیراهن ندارد، نپوشیدن زیرپوش در میان جوانان متداول شد.

استانداردهای زیبایی اندام از طریق ستاره‌های هالیوود و مسابقه‌های گوناگون زیبایی، نگهداری و درباره آن جار و جنجال برپا می‌شود. آنها همچون نمونه زیبایی در برابر چشمان افسون شده توده زنان از طریق رسانه‌ها رژه می‌روند.

دایرة‌المعارف بریتانیا در جایی می‌گوید: ما باید کاری کنیم اخلاق در همه جا ویران شود تا راه سیطره ما را بگشاید. فروید از ماست و به زودی روابط جنسی زن و مرد چنان آشکار انجام می‌شود که در منظر جوان دیگر هیچ چیز مقدسی مفهوم نداشته باشد، پیوسته همت او اشباع غرایز شهوتش باشد و در آن صورت است که اخلاق فرو می‌ریزد.

شعار آزادی برای انهدام یک فرهنگ

کلام را با بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص آزادی زن در جوامع غربی به پایان می‌بریم؛ ایشان می‌فرمایند: «بدون شک آنچه به عنوان آزادی زن مطرح می‌شود، ریشه‌های شهوانی و اخلاقی داشته است، زن را آزاد می‌گذارند تا بیشتر خودنمایی کند، تا بیشتر صحنه را برای بهره‌برداری‌های نامشروع مرد آماده کند. این چه آزادی است؟ به زن میدان می‌دهند نه برای اینکه استعدادهای نهفته بشر را که او را به کمال می‌رساند، آشکار کند، این برایشان مطرح نیست بلکه به زن میدان می‌دهند برای اینکه آن جنبه خاص خلقت زنانه که یکی از رازهای مهم طبیعت است که اگر نمی‌بود بقای نوع بشر امکان نداشت، به شکل غیرقانونی و نامشروع مورد بهره‌برداری مردان قرار بگیرد این همان ظلمی است که در طول تاریخ وجود داشته و امرزو هم با گذشت زمان بیشتر می‌شود.»

برای انهدام یک فرهنگ و به زانو درآوردن یک ملت، همیشه حمله مستقیم و نظامی لازم نیست، بلکه استعمار نو و جهانخواران مدرن با روش‌های پیشرفته و سلاح‌های نامرئی بدون ریختن حتی یک قطره خون یا شلیک یک موشک، با همبرگر و کوکا کولا شوروی را تکه‌تکه می‌کنند و با شعار آزادی و پرچم حقوق بشر، کشورهای اسلامی را به خاک ذلت می‌کشانند. شعار آزادی آن هم از نوع غربی‌اش یک هدف و آرمان انسانی نیست بلکه وسیله‌ای برای به تسلیم کشاندن کشورهای اسلامی است. حجاب تو به خون ما رنگ می‌دهد. ( شهید ابراهیم هاشمی)برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 496385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟