۴ فصل درخشان رئال مادرید بعد از ۲۰۱۲

 ۴)  ۲۰۱۸۲۰۱۷ : لادسیما و سه قهرمانی پیاپی

فصل ۲۰۱۸–۲۰۱۷ با سوپر جام اروپا آغاز می شود، گل های کازمیرو و ایسکو در برابر تنها گل لوکاکو منجر به پیروزی رئال مادرید و قهرمانی این تیم در سوپر جام اروپا شد. این قهرمانی باعث شد تیم اسپانیایی به رکورد میلان که کسب دو سوپرجام متوالی بود، برسد و سومین سوپر جام و کسب کند. این سومین قهرمانی رئال در اروپا طی ۴ سال بود که لا اوندسیما نیز نامیده می‌شود.

با وجود فصل جنجالی و بی امان ۱۷/۲۰۱۶ رئال مادرید، در شروع فصل ۲۰۱۸–۲۰۱۷ چیزی از آن قدرت فصل قبل احساس نشد. آن تسلط محض و فوتبال هجومی آزادانه ای که در فصل قبل بازی ها را به راحتی می برد، وجود نداشت. رئال مادرید در لیگ با مشکل مواجه شد، از کوپا دل ری خارج شد و چندین بازیکن ستاره از آن خارج شدند. علیرغم همه اینها، رئال در راه رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا، پی اس جی، یوونتوس و بایرن را شکست داد و لیورپول را 3-1 شکست داد و یکی از بهترین گل های تاریخ، آن ضربه دوچرخه گرت بیل بود. اینکه ضربه دوچرخه گرت بیل بهتر بود یا کریستیانو رونالدو (در برابر یوونتوس در همان فصل)، بحثی بین هواداران رئال مادرید برای سال های آینده خواهد بود، اما همه ما می توانیم قبول کنیم که هر دو این گل ها در تاریخ ثبت خواهند شد.

بازار نقل و انتقالات فصل ۲۰۱۸–۲۰۱۷ برای کهکشانی ها با بازگشت قرضی خسوس وایخو آغاز می شود که پیراهن شماره ۳ را بر تن می‌کند. رئال مادرید در کل این فصل دو خرید انجام داد. مدیران رئال مادرید توانستند تئو ارناندز مدافع چپ فرانسوی و دنی سبایوس هافبک خوش تکنیک بتیس را به خدمت بگیرند.

در رابطه با خروجی های تیم، پپه قرارداد خود را تمدید نکرد و به تیم ترکیه ای بشیکتاش پیوست. فابیو کونترائو نیز به صورت قرضی به اسپورتینگ لیسبون رفت. ماریانو دیاز با مبلغ ۸ میلیون یورو به لیون داده شد و دیگو یورنته هم به رئال سوسیداد پیوست. در یکی از مهم ترین خروجی ها ، خامس رودریگز با قرارداد قرضی بلند مدت و ۲ ساله و با دریافت مبلغی نسبتا گزاف توسط مدیران رئال مادرید، به بایرن مونیخ آلمان رفت.

۳)  ۲۰۱۴-۲۰۱۳: دهمین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپای رئال مادرید

قبل از سال ۲۰۱۴، رئال مادرید از سال ۲۰۰۲ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشده بود و مادریدی‌ها تشنه آن بودند. خرید رکوردشکنی ۱۰۰ میلیون یورویی گرت بیل و سرمربی جدید کارلو آنچلوتی، مهره های پایانی پازل برای عبور از این رکود بود. پس از سه خروج متوالی از نیمه نهایی، در نهایت رئال در مجموع 5-0 بایرن را شکست داد و به فینال رسید، جایی که آنها رقیب خود اتلتیکو مادرید را شکست دادند.

در این فصل بایرن‌ مونیخ مدافع عنوان قهرمانی بود که در مرحله نیمه‌نهایی توسط رئال مادرید با ۵ گل حذف شد و از رسیدن به فینال مسابقات جا ماند . دیدار نهایی میان دو رقیب دیرینه، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید برگزار شد. که در این بازی رئال مادرید موفق شد در وقت اضافه ۴–۱ اتلتیکو مادرید را شکست دهد و برای دهمین بار قهرمان اروپا شود. کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال مادرید با ۱۷ گل زده آقای گل شد.

رئال مادرید در همان فصل با گل مسحور کننده گرت بیل قهرمان کوپا دل ری شد. ۱۴/۲۰۱۳ تاریخی بود و برای دهه های آینده در خاطرات مادریدی‌ها زنده خواهد ماند.

۲)‌  ۲۰۱۷۲۰۱۶ : تسلط

در فصل ۱۷–۲۰۱۶ رئال مادرید مسلما بهترین نسخه خود در را در تمام دهه ارائه دادند و به عنوان موفق ترین فصل در تاریخچه ی این باشگاه توصیف می شود. آنها این دوران طلایی را در دوران زین الدین زیدان بودند. بارها رئال هر چقدر هم که بعید به نظر می رسید بازی ها را برد. بی‌شماری ضربه‌های سر راموس، لحظات جادویی ایسکو، مسترکلاس‌های رونالدو، مهارت‌های مودریچ و کروس، و خیلی چیزهای دیگر رئال مادرید را در این فصل شکست ناپذیر کرد. 

رئال مادرید در فصل ۱۷–۲۰۱۶ توانست همزمان به دو جام لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا  و کسب سوپرجام اروپا و جام باشگاه های فیفا دست پیدا کند. این رکورد در تاریخ باشگاه بی سابقه بود. علاوه بر این رئال مادرید در دومین سال متوالی توانست قهرمانان اروپا شود.

باشگاه فوتبال رئال مادرید

۱)  ۲۰۲۲۲۰۲۱: ریمونتادا

باشگاه فوتبال رئال مادرید که موفق‌ترین باشگاه تاریخ فوتبال اسپانیا و همچنین لیگ قهرمانان اروپا است، در فصل ۲۰۲۲–۲۰۲۱ در لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت و به رقابت با حریفان پرداخت.

هدایت کهکشانی‌ها در این فصل را کارلو آنچلوتی مربی باتجربه ایتالیایی برعهده داشت. علاوه براین فصل ۲۲–۲۱ اولین فصلی است که سرخیو راموس و همچنین رافائل واران در ترکیب سفید های مادریدی حضور نداشت.

در فصل جدید و در فصل نقل و انتقالات رئال مادرید بازیکنانی چون داوید آلابا و ادوارد کاماوینگا را به خدمت گرفت و برخی بازیکنان نیز با پایان قراردادهای قرضی؛ مانند گرت بیل، لوکا یوویچ، خسوس وایخو و دنی سبالوس به تیم خود بازگشتند.

رئال مادرید خروجی‌های مهم و نسبتا زیادی داشت که اصلی‌ترین آنها جدایی سرخیو راموس و رافائل واران پس از حضور بیش از یک دهه آنها در رئال مادرید بود. بازیکنانی چون مارتین ادگارد و رافائل واران به تیم‌های آرسنال و منچستر یونایتد منتقل شدند و براهیم دیاز، تاکفوسا کوبو و آلوارو اودریزولا به‌صورت قرضی از رئال مادرید جدا شدند.

رئال مادرید در این فصل هر دو جام بزرگ یعنی لیگ اسپانیا و چمپیونزلیگ را کسب کرد.  رئال مادرید از پنج هفته زودتر قهرمانی لالیگا را قطعی کرد و در لیگ قهرمانان اروپا نیز پس از سه کامبک جادویی مقابل پی اس جی، چلسی و منچسترسیتی در فینال توانست لیورپول را در پاریس شکست دهد. به استناد میروریکس (mirorix.com)، بنزما در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱/۲۲ توانست بیشترین گل را به ثمر برساند که مجموعا در  ۱۲ بازی حضور داشت و  ۲۳ شوت در چارچوب داشته و ۱۵ گل به ثمر رساند و توانست بیشترین تعداد گل را در آن سال به نام خود ثبت کند.

در این فصل رئال مادرید برای چهاردهمین بار قهرمان اروپا شد تا اختلاف خود را با تیم بعدی یعنی میلان به هفت جام برساند.

کدخبر: 871630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟