توتی: طرفدار رئال مادرید هستم/ مورینیو می‌تواند رم را به صدر برساند

به گزارش رکنا، در فوتبال روز دنیا بازیکنان کمی هستند که حاضر باشند با گذشتن از پیشنهادات مالی کلان، تمام دوران حرفه‌ای خود را در یک باشگاه سپری فرانچسکو توتی یکی از نفراتی بود که با رد کردن تمام پیشنهادات به تیم محبوبش رم وفادار ماند و هم در بین هواداران به نماد و الگویی برای این باشگاه تبدیل شد. او هم اکنون یک آژانس نمایندگی با نام "CT10  Managment تاسیس کرده تا از این طریق بتواند بازیکنان با استعداد را کشف و به فوتبال روز دنیا معرفی کند. 

او در مصاحبه‌ای مفصل به سوالات فراوانی پاسخ داد که در زیر آن را می‌خوانید:

*همه ما توتی را به عنوان یک فوتبالیست مطرح می‌شناسیم اکنون حال روز شما چگونه است؟

*از آنجایی که تصمیم گرفتم نماینده بازیکنان باشم، روز به روز این اتفاق برایم یک چالش است. البته بیشتر از قبل وقتم را دور از خانه می‌گذرانم اما با این حال از این مسئله خوشحالم.

*حدود یک سال و نیم پیش آژانس نمایندگی خود را با نام "CT10  Managment" با یک هدف، یافتن توتی جدید ایجاد کردید، این جستجو اکنون چگونه پیش می‌رود؟

ما فقط به دنبال یک توتی جدید نیستیم، ما به دنبال بازیکنان بسیار با استعداد در سراسر جهان هستیم. بنابراین، برای یافتن فوتبالیست‌های خوب باید به کشورهای زیادی سفر کنید. 

*آن توتی جدید می‌تواند تونی کاراواکا باشد، بازیکن Juvenil B که شما نماینده آن هستید. چه چیزی وجود داشت که بازیکن بارسا مورد توجه تو قرار گرفت؟

چیزی که ما را در مورد او شگفت‌زده کرد، ظرافت او، نحوه قرارگیری خود در زمین است و همین موارد او را از سایر بازیکنان مجزا کرده است. قبل از پاس دادن به توپ، با مغز فکر کنید و این چیزی است که می‌تواند شما را از سایر فوتبالیست‌ها متمایز کند. او جوان است و هنوز جا دارد تا برخی جنبه‌هایش را بهبود بخشد.

*در این نقش جدید چه احساسی دارید؟

خیلی خوب، من این نقش جدید آن را دوست دارم و من را سرگرم می‌کند زیرا هنوز هم با فوتبال مرتبط هستم. این ورزش دنیا و زندگی من است. می‌توانم به شما بگویم که من بازی‌های زیادی را تماشا می‌کنم و همیشه از دیدن آنها هیجان‌زده می‌شوم.

*در فوتبال امروزی پیدا کردن یک فوتبالیست از یک باشگاه حتی دشوارتر است. بهترین مثال لئو مسی است. نظر شما در مورد جدایی او از بارسا چیست؟

برای همه جدایی او از بارسلونا سورپرایز بود. فکر می‌کردم لئو دوران حرفه ای خود را در بارسلونا به پایان خواهد رساند. فکر می‌کنم باشگاه تمام تلاش خود را کرد تا روی او حساب باز کند، اما گاهی اوقات اتفاقات فرا ورزشی می‌افتد که منجر به این شرایط می‌شود. برای بارسا متاسفم ولی مسی هرجا بازی کند خوب است.

*مسی برای نشان دادن بهترین سطح خود در فرانسه چگونه خواهد بود؟

معتقدم هر بازیکنی وقتی در زمین بازی است می‌خواهد تمام تلاشش را کند تا ارزش خودش را نشان دهد. بنابراین او در هر تیمی که باشد، همیشه 100 درصد بازی خواهد کرد.

*کمی از گذشته بیاید صحبت کنیم، نمی‌دانم خاری در چشم دارید یا خیر، صحبت‌های زیادی در مورد قرارداد شما با رئال مادرید وجود داشت و علاوه بر این، شما بارها اذعان کرده‌اید که یک قدم تا پیوستن به سرخپوشان فاصله داشتید. شما با رم در کالچو پنج عنوان قهرمانی گرفتید، اما نتوانستید یک لیگ قهرمانان را بالای سر ببرید. آیا تا به حال در مورد آن فکر کرده‌اید؟

بیایید بگوییم که اکنون، با بازگشت به گذشته، بله یا نه گفتن خیلی آسان است. برای من ماندن در رم بهترین انتخاب بود. درست است که در مقطعی از دوران حرفه‌ای‌ام، به امضای قرارداد با مادرید نزدیک بودم، اما همانطور که قبلاً گفته‌ام، انتخاب قلب بالاتر از همه چیز بود. طبیعی است که وقتی برای تیم‌های خاصی مانند رم بازی می‌کنید، برخلاف رئال مادرید، شانس کمتری برای قهرمانی در لیگ قهرمانان دارید، اما برای من رم تیم قهرمان من است.

*صحبت از مادرید، میلان و بارسا بود؟ هیچ وقت پیشنهادی از بارسا نداشتی؟

صادقانه بگویم، ما هرگز با بارسلونا صحبت نکردیم. رئال مادرید برای جذب من هر کاری می‌کرد. این برای من بد مزه است زیرا تیم بارسلونا تیمی است که دوست دارد آن را ببیند و خیلی خوب بود که برای بارسا بازی می‌کردم. در دنیای دیگری یا زمانی دیگر ممکن بود این اتفاق بیفتد. 

1

*در زمان خود می‌گفتید که فقط با رئال مادرید قرارداد بسته‌اید، آیا این درست است؟

این را گفتم چون وقتی بچه و در رم بودم طرفدار رئال مادرید بودم. این تیم تنها تیم خارج از ایتالیا بود که من را بیشتر هیجان زده می‌کرد.

*پنج قهرمانی با رم و یک جام جهانی با ایتالیا. فکر می‌کنی چه اتفاقی برای تیم ایتالیا در مراحل مقدماتی جام جهانی می‌افتد؟ جای تعجب است که پس از قهرمانی در جام ملت‌های اروپا، آنها باید در بازی‌های پلی‌آف شانس خود را امتحان کنند؟

بیایید بگوییم وقتی عنوان قهرمانی اروپا را به دست می‌آورید، هواداران بیشترین انتظار را دارند. هیچ کس انتظار نداشت ایتالیا در پلی‌آف جام جهانی بازی کند. حالا باید روی شکست مقدونیه و تلاش برای شکست پرتغال یا ترکیه در فینال تمرکز کنیم. 

*نظرتان درمورد لوئیس انریکه چیست؟

من او را به مدت شش ماه در رم ملاقات کردم و به نظر من مربی بزرگ و فردی زیباست. لوئیس انریکه روش کار خود را دارد و باید به آن احترام گذاشت. می‌توانم بگویم که در کنار او احساس راحتی می‌کردم و دوست داشتم او را به عنوان مربی داشته باشم. علاوه بر این، به نظر من او با اسپانیا خیلی خوب کار می‌کند.

 *و برای تیم رم، مورینیو را چگونه می‌بینید ؟

امیدوارم در این فصل رم جزو چهار تیم برتر فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا باشد. من فکر می‌کنم "مورینیو" مربی بزرگی است و می‌تواند تیم را به صدر ایتالیا برساند. هواداران صبر زیادی ندارند زیرا مدت زیادی است که چیزی نبرده‌اند، اما با آمدن مورینیو امید زیادی برای کسب یک عنوان دوباره وجود دارد. این چیزی است که هواداران به آن نیاز دارند.

*و صحبت از اینکه شما رم، تیم ایتالیایی را چگونه می‌بینید... از بیرون، وضعیتی که باشگاه بارسلونا در آن قرار دارد چگونه به نظر می‌رسد. تعجب‌آور؟

این یک موقعیت خاص است، زیرا ما عادت کرده‌ایم بارسا را ​​راحت و با فوتبال خوب ببینیم. حالا باشگاه بارسلونا شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد اما مطمئنا دوباره در بین بهترین تیم‌های اروپا قرار خواهد گرفت.

*نظر شما در مورد آمدن ژاوی هرناندز به نیمکت بارسا چیست؟

اگر به همان شکلی که بازی کرد همان شکل هم تمرین کند، بارسا مشکلی نخواهد داشت.

*اکنون که استعدادهای جوان زیادی را می‌بینید، آنسو فاتی، پدری، گاوی، نیکو و ... را چگونه می‌بینید؟

من آینده بسیار مهمی را برای آن‌ها می‌بینم.

فرانچسکو توتی

*با جدایی مسی، هواداران کوله انتظار زیادی از آنسو فاتی دارند؛ چه توصیه‌ای به او می‌کنید؟

توصیه من به آنها این است که زندگی حرفه‌ای داشته باشید و از بازی فوتبال لذت ببرید. هر کدام روش خاص خود را برای بودن و زندگی در این ورزش دارند. نصیحت کردن به او آسان نیست، اما نکته مهم این است که او از بازی کردن لذت می‌برد تا استعدادش را به نمایش بگذارد.

*در مورد دمبله چه فکری می‌کنید؟ شما مانند ژاوی فکر می‌کنید که اگر او از نظر بدنی خوب باشد، آیا می‌تواند در موقعیت خود بهترین باشد.

ما در مورد یک بازیکن قدرتمند صحبت می‌کنیم. من هم مثل ژاوی فکر می‌کنم: اگر او خوب باشد، می‌تواند در هر بازی تفاوت ایجاد کند.

*و بارسا برای پیروزی در مونیخ شانسی دارد؟

این موضوع خیلی پیچیده است، اما با این حال باید دانست رقیب بایرن تیم بارسلونا است و هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

*امباپه یا هالند؟

ما در مورد بازیکنان فوق العاده‌ای صحبت می‌کنیم. مهم این است که ما را از فوتبال لذت ببرند. اگر مجبور بودم یکی را انتخاب کنم، نظرم روی امباپه است زیرا او بیشتر با بازی من سازگار است.

*بالاخره به تمام آرزوهایت به عنوان یک فوتبالیست رسیدی. حالا فرانچسکو توتی چه رویایی دارد؟

رویایم این است که کارم را به عنوان یک مربی به همان خوبی که در زمین به عنوان یک فوتبالیست انجام دادم، انجام دهم.

کدخبر: 746330 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟