تکمیل معجزه لوپس با قهرمانی دوباره قطر/ «عنابی» با درخشش عفیف به کره جنوبی رسید

به گزارش رکنا : تیم ملی فوتبال قطر از ساعت 18:30 امروز (شنبه - به وقت ایران) در فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023، در ورزشگاه لوسیل به مصاف تیم ملی اردن رفت و با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید.

قطری‌ها در دقیقه 22 صاحب یک ضربه پنالتی شدند که اکرم عفیف پشت آن ایستاد و گل اول مدافع عنوان قهرمانی را به ثمر رساند. یزن النعیمات در دقیقه 67 دروازه میزبان را گشود و بازی را به تساوی کشاند، اما این پایان کار نبود و عفیف در دقیقه 73 با گلزنی مجدد از روی نقطه پنالتی، خود را به صدر جدول گلزنان رساند.

این پایان کار نبود و پنالتی سوم هنوز انتظار قطر را می‌کشید. این پنالتی در دقیقه 1+90 با برخورد یزید ابولیلا دروازه‌بان اردن با اکرم عفیف رقم خورد که عفیف پشت توپ ایستاد و گل سوم خودش و تیمش را در دقیقه 5+90 به ثمر رساند تا حکم قهرمانی قطر را امضا کند.

قطر در مرحله نیمه نهایی مقابل تیم ملی کشورمان پیروز شد و در مراحل قبل از سد لبنان، تاجیکستان، چین، فلسطین و ازبکستان گذشته بود. مارکس لوپس که 37 روز پیش از شروع جام ملت‌های آسیا به‌عنوان سرمربی قطر منصوب شده بود، دست به کار بزرگی زد و «عنابی» را به دومین قهرمانی متوالی خود در معتبرترین تورنمنت فوتبال آسیا رساند.

ژاپن با چهار قهرمانی، همچنان پُرافتخارترین تیم جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود. پس از سامورایی آبی، ایران و عربستان با سه عنوان قهرمانی در رده دوم قرار دارند. قطر با فتح جام در خانه، همانند کره جنوبی به دو عنوان قهرمانی جام ملت‌ها رسیده و در جایگاه بعدی قرار گرفته است. کویت، استرالیا، عراق و رژیم اشغالگر قدس نیز یک بار طعم قهرمانی آسیا را چشیده‌اند.

 

کدخبر: 971363 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟