امشب، پخش مستند تختی با صدای پرویز پرستویی

به گزارش رکنا، مستند «شهسوار» به کارگردانی علی شاه‌محمدی روایتی از زندگی جهان‌پهلوان غلامرضا تختی است و به بیان ناگفته‌هایی از زندگی پهلوانی، قهرمانی، سیاسی و خانوادگی این کشتی‌گیر مشهور پرداخته است.

این مستند با تحقیق و پژوهش گسترده به دلیل مرگ تختی پی برده و پرده از این راز چند دهه‌ای برداشته است.

مرحوم حسین شاه‌حسینی از دوستان تختی و عضو جبهه ملی، محمدرضا طالقانی، داود ایوب، ایرج خورشید فر و عباس زندی از کشتی‌گیران، روح‌الله جیره‌بندی و هاشم صباغ‌زاده از افراد نزدیک به جبهه ملی، ایرج راد، سید مهدی خادم رئیس اسبق فدراسیون کشتی، اصغر رمضانی از دوستان نزدیک تختی که با او باغی را در شهسوار شریک بوده است و ... از چهره‌هایی هستند که در این مستند حضور دارند. همچنین صدای سیمین بهبهانی و صدرالدین الهی در بخشی از این فیلم شنیده می‌شود و راوی آن نیز پرویز پرستویی است.

کارگردان، پژوهشگر و نویسنده گفتار متن این مستند علی شاه‌محمدی و تهیه‌کننده آن هارون یشایایی است.

از دیگر عوامل این مستند می‌شود به فیلم‌بردار: سام سلیمانی، صدابردار: جمال دهقان تدوینگر: سام سلیمانی، گوینده: پرویز پرستویی ، آهنگ‌ساز: رامیار بهزادی، مدیر تولید: علیرضا قدرتی و عکاس: نوید سجادی حسینی اشاره کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی شبکه مستند، مستند «شهسوار» امشب یکشنبه، ۱۷ دی ماه ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می شود و تکرارش روز بعد ساعت ۹ است.

کدخبر: 961539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟