نقد حرکات نکونام در دربی 102/ فراموش نکن! استقلال بزرگ است

به گزارش رکنا، دربی نه چندان زیبا اما فوق العاده جنجالی. مصاف صد و دوم سرخابی های پایتخت آنقدر صحنه زشت و رفتار ناپسند داشت که با وجود گذشت سه روز از برگزاری این دیدار، همچنان باشگاه ها درگیر انتشار تصاویر و ویدیوهای جدید و به تبع آن شکایت تازه هستند!

اگر از موارد و نواقص فنی این دیدار بگذریم و اگر تصمیمات بحث برانگیز و مبهم داوری با وجود استفاده از VAR را نادیده بگیریم، آنچه غیرقابل گذشت است رفتار جنجالی و تحریک آمیز تعدادی از آبی ها یا قرمزها است. ویدیوهایی از شادی چند بازیکن پرسپولیس پس از گل امید عالیشاه و در ادامه ویدیوهایی از شادی چند بازیکن استقلال بعد از گل یامگا منتشر شده که هر کدام با رفتار و نوع شادی خود درصدد تحریک هواداران تیم مقابل هستند.

در این بین تصاویری منشوری از یکی از مربیان استقلال منتشر شده که واقعا تاسف برانگیز است. با تمام این اوصاف آنچه بیش از هر موردی مورد توجه و نقد بسیاری از هواداران و کاربران فضای مجازی و حتی طرفداران استقلال قرار گرفته، مربوط به شادی جواد نکونام پس از به ثمر رسیدن گل تساوی آبی ها در دقایق پایانی دربی ۱۰۲ توسط یامگا است.

نکونام

عکسها: فوتو امان

سرمربی استقلال که به نظر می رسید از فرط خوشحالی در پوست خود نمی گنجد، در اقدامی عجیب از محدوده نیمکت خودی خارج شد و به سمت نیمکت پرسپولیس دوید و با دستانی باز، به نوعی قصد کری خواندن برای حریف را داشت. گرچه برخی معتقدند این رفتار نکونام پاسخی به نوع شادی افشین پیروانی پس از گل عالیشاه بوده است.

اما حتی اگر چنین باشد، واکنش نکو قابل توجیه نیست. آنچه موضوع را عجیب تر جلوه می دهد اینکه او حتی در نشست خبری که از استرس و هیجان حین بازی هم فاصله گرفته بود، بازهم از رفتار خود دفاع کرد و گفت:«بعد از گل یک خوشحالی طبیعی بود که انجام دادم و این طرف و آن طرف ندارد. من هر طور دلم بخواهد خوشحالی می‌کنم.»

این درحالی است که از سرمربیان تیم ها به عنوان نفر اول نیمکت ها انتظار می رود به سادگی و با هر بهانه ای، احترام را قربانی نکنند. به خصوص که در همین هفته های سپری شده از لیگ برتر بیست و سوم، چند بار حواشی به وجود آمده توسط نیمکت استقلال خبرساز شده است. از جمله این موارد می توان به درگیری نکونام و اطرافیانش با یک عکاس در اصفهان اشاره کرد. از این دست موارد اتفاقات پایان بازی فولاد و استقلال هم وجود دارد؛ ماجرای حمله غبیشاوی به سمت نیمکت آبی ها به دلیل آنچه خود او فحاشی هاشمی نسب عنوان کرد.  

کدخبر: 955709 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟