جنجال‌سازی تیم خاص، فوتبال ایران را به قهقرا می‌برد!

به گزارش رکنا، باشگاه پیکان درمورد اتفاقات بازی روز گذشته با آلومینیوم اراک که با تساوی یک بر یک تمام شد، بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

« در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، تیم پیکان راهی اراک شد تا مقابل آلومینیوم به میدان برود اما اتفاقاتی در این بازی رقم خورد که تاریخی و تلخ بود.

 فوتبال ابزاری برای ایجاد صلح و گسترش اخلاق بین مجامع و ملل شناخته می‌شود اما مسائلی که در فوتبال ایران رقم می‌خورد، گویای آن است که این رشته ورزشی در حال از بین بردن فرهنگ و اخلاق در ایران شده و چیزی جز ایجاد جنجال، تنش، ناسزا، نفرت و دشمنی در پی ندارد. البته این موضوع فقط مختص به چند تیم خاص است که باید نظارت بیشتری بر عملکرد آنها شکل بگیرد و جلوی این بی‌قانونی‌ها گرفته شود.

تیم فوتبال پیکان در بازی با اراک، میهمان بود و قبل و بعد از بازی، به خوبی از سوی اراکی‌‎ها مورد استقبال و بدرقه قرار گرفتیم اما داخل زمین، همه چیز دگرگون بود. از توهین به اعضای کادرفنی تا درگیری با دروازه‌بان پیکان و شعارهای ناپسند علیه بازیکنان. گناه ما چه بود؟ اینکه کمک داور بازی اشتباه کرد و گل آلومینیوم را مردود اعلام کرد؟! البته همین کمک داور، لطف بزرگ‌تری به آلومینیوم داشت و گل دوم ما که در شرایط کاملا درست به ثمر رسید را آفساید دانست تا همه کارشناسان داوری را انگشت به دهان بگذارد.

این کمک داور پرحاشیه کاری کرد تا رئیس کمیته داوران، در تماس با عوامل باشگاه پیکان، اذعان کند که گل ما سالم بوده و سپس روی خط برنامه شب‌های فوتبالی رفت تا این موضوع را تکرار کند. اگر آن گل به درستی اعلام می‌شد، پیکان می‌توانست با حساب 2 بر صفر برنده بازی باشد اما این اتفاق رخ نداد تا به خاطر اشتباه تیم داوری، مجبور به تقسیم امتیازات با آلومینیوم اراک شویم. البته این بار اول نیست که داوران علیه پیکان دچار اشتباه می‌شوند و بر سرنوشت بازی تاثیر منفی می‌گذارند. هفته قبل، پنالتی و چند خطای پیاپی حریف روی بازیکنان ما مقابل شمس‌آذر نادیده گرفته شد و این هفته، گل صحیح حامد پاکدل به همراه صحنه مشکوک پنالتی بر روی سامان نریمان‌جهان را «ندیدند». از این وضعیت دل‌نگرانیم و با وجود نامه‌نگاری با سازمان لیگ و انتقال اعتراض به مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال، باز هم حق‌مان نادیده گرفته می‌شود.

نکته تلخ ماجرا، رویکرد برخی رسانه‌هاست که فقط یک سوی ماجرا را دیدند و بازتاب دادند. مجریان برنامه صبحگاهی شبکه سوم سیما، فقط روی گل آلومینیوم صحبت کردند و یادشان نبود یا نخواستند به یاد بیاورند رئیس کمیته داوران اعلام کرده گل پیکان صحیح بوده است. همین رفتار از سوی مجری برنامه صبحگاهی شبکه پنج نیز تکرار شد و این اتفاقات، در کنار گزارش ناعادلانه برخی رسانه‌ها، معنایی جز بی‌عدالتی نداشت. البته باید قدردان سردبیران محترم و کاربلد رسانه‌ای باشیم که اجازه دادند باشگاه پیکان هم از خودش دفاع کرده و در خصوص مردود اعلام شدن گل صحیح، فضایی در اختیار داشته باشیم.

این شرایط، فوتبال ایران را به قهقرای اخلاقی نزدیک می‌کند. در تمام این سال‌ها، ده‌ها گل مردود اعلام شده اما چطور ممکن است در بازی آلومینیوم و پیکان، بر سر یک گل، این اتفاقات رقم بخورد؟ چطور برخی به خودشان اجازه دادند به سرمربی و تعدادی از عوامل کادرفنی ما توهین کنند؟ چطور برخی تماشاگران اراکی را تهییج کردند که در حضور تماشاگران بانویی که در ضلع جنوبی نشسته بودند، توهین‌های زشت و زننده بر زبان بیاورند؟ چطور برخی افراد، به جای رعایت جانب عدالت، یکطرفه به قاضی رفتند و طوری صحبت کردند که انگار فقط آلومینیوم متضرر شده و با یک اشتباه داوری، دنیا به پایان رسیده است؟ چرا هیچ‌کس حاضر نشد گل صحیح ما را ببیند؟ چرا بدون اینکه بازی را به لحاظ فنی ببینید، فقط روی یک صحنه قضاوت کردید و پیکان را به گوشه رینگ کشاندید؟

این رسم معرفت نیست. اگر پیکان از نعمت هواداران پرشمار بی‌بهره است، دلیل نمی‌شود حق این باشگاه ضایع شود. ما باید فرصت دفاع داشته باشیم و بر اساس مستندات صحبت کنیم. قطعا اگر برخورد با خاطیان طی هفته‌های گذشته به صورت مساوی و عادلانه انجام می‌گرفت، هرگز چنین صحنه‌های زشت و زننده‌ای را در ورزشگاه اراک نمی‌دیدیم.

بی‌تردید پیکان، برنده سربلند فوتبال و اخلاق در اراک بود اما شوربختانه به حق خود نرسید. با این حال انتظار داریم کمیته داوران، کمیته اخلاق و کمیته انضباطی به سرعت موضوع درگیری‌های اراک را پیگیری کنند تا بیش از این فوتبال کشور از بی‌اخلاقی‌ها متضرر نشود.»

کدخبر: 949387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟