ایران 1 - 2 انگلیس/ لغزش نوجوانان در دقیقه 90! + فیلم گل ها

به گزارش رکنا، دیدار تیم‌های فوتبال نوجوانان ایران و انگلیس از ساعت ۱۵:۳۰ امروز از گروه C جام جهانی زیر ۱۷ سال در ورزشگاه بین المللی شهر جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار شد که نیمه نخست این دیدار با پیروزی یک بر صفر شاگردان حسین عبدی همراه شد. ابوالفضل زمانی (۳۱) برای ایران در نیمه اول گلزنی کرد اما در نیمه دوم انگلیسی ها موفق به جبران نتیجه شدند.

آرشا شکوری، عرفان درویش عالی، حسام نفری، نیما اندرز، ابوالفضل ذلیخایی، امیر محمد رزاق نیا، ابوالفضل زمانی، اسماعیل قلی زاده، یعقوب براجعه، ماهان صادقی و ابوالفضل موردی ۱۱ بازیکن ایران در شروع دیدار با انگلیس بودند.

حسین عبدی بدون ترس از اسم نوجوانان انگلیس و تاریخچه موفق آنها در رده نوجوانان بازی منطقی بدون اینکه تیمش را کاملا برای بازی تدافعی بچیند وارد میدان کرد. نوجوانان انگلیس قصد داشتند با نفوذ از جناحین راهی برای رسیدن به دروازه شکوری پیدا کنند اما بازی بدون اشتباه مدافعان ایران و خروج‌های موفق دروازه بان مانع از این امر شد.

شاگردان عبدی روی یکی از ضد حملات صاحب کرنر شده و نیما اندرز پشت توپ ایستاد. سانتر او پس از برخورد به پای انگلیس ، در آستانه ورود به دروازه بود که ابوالفضل زمانی به توپ ضربه زد و تور دروازه انگلیس را به لرزه در آورد.

پس از این گل هم موقعیت‌هایی برای هر دو تیم ایجاد شد اما پایان نیمه نخست با همان تک گل به پایان رسید.

۴۵ دقیقه دوم این دیدار با استراتژی متفاوت شاگردان عبدی همراه بود. آنها در این نیمه لایه‌های دفاعی پر تعداد ایجاد کردند تا با نگاه به ضد حمله بتوانند سه امتیاز کامل بازی را کسب کنند اما این روند با تغییراتی در ترکیب انگلیس همراه بود تا آنها با حداکثر نفرات در یک سوم دفاعی ایران حاضر شوند و بتوانند گل تساوی را به ثمر برسانند.

راسل دنی (۶۳) گل تساوی را شوت دقیق خود به گوشه دروازه ایران به ثمر رساند که از دستان شکوری فاصله داشت. بعد از این گل باز هم انگلیسی‌ها حملات پر دامنه‌ای را ایجاد کردند تا بالاخره گل دوم و پیروزی بخش خود را توسط ژول اندالا در دقیقه ۹۰ روی دفع ناموفق شکوری از دروازه بزند.

نوجوانان ایران با این شکست سه امتیازی ماندند و انگلیسی‌ها ۶ امتیازی شدند تا همه چیز به بازی پایانی در گروه C بکشد. تیم نوجوانان ایران در بازی بعدی مقابل نیوکالدونیا قرار می‌گیرد که دو شکست سنگین و پرگل برابر انگلیس و برزیل متحمل شده است.

گفتنی است ملی پوشان کشورمان در دیدار اول خود با عملکردی فوق العاده موفق به شکست 3-2 برزیل شدند.

کدخبر: 946422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟