افشاگری هادی عامل از دلیل حضور حسن یزدانی در بازی‌های آسیایی/ چرا پلنگ چویبار به هانگژو رفت؟

به گزارش رکنا، نگرانی‌ها درخصوص روند آمادگی حسن یزدانی بعد از عمل جراحی او روی‌ کتف آسیب‌دیده‌اش هر روز بیشتر می‌شود. پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ کشورمان پس از قهرمانی در بازی‌های آسیایی عمل جراحی انجام داد ‌و چند روز قبل رییس فدراسیون کشتی در مصاحبه‌ای ابراز نگرانی کرد که شاید کاپیتان کشتی آزاد کشورمان پس از جراحی دیگر مثل سابق آماده مسابقات نشود!

از هادی عامل ،‌ گزارشگر و کارشناس کشتی کشورمان پرسیدیم که آیا نمی‌شد حسن یزدانی زودتر جراحی کند؟ عامل پاسخ داد: احتمال اینکه در مسابقات بعدی کشتی‌گیر آسیب‌دیدگی‌اش تشدید شود منطقی و زیاد است، اما در اینجا چند تا نکته و بحث پیش می‌آید. اولا میدان آسیایی برای حسن یزدانی حریفی که بتواند او را در فشار بگذارد، وجود نداشت و شرکت در این مسابقات تصمیم شخص خود او بوده. بالاخره ایشان کاپیتان تیم ملی است و نه تا مدال دارد و با کشتی‌گیرهای دیگر فرق می‌کند و وقتی نظر خودش را می‌دهد دبیر و پژمان درستکار به نظر ایشان احترام می‌گذارند.

عامل ادامه داد: وقتی این تصمیم را می‌گیرد که می‌تواند رقبای خودش را شکست بدهد همه باید به تصمیم ‌او احترام بگذارند. یک مورد دیگر بحث مالی است که چقدر برای او مهم بوده. من در جریان نیستم، ولی وقتی یزدانی دوم شد (البته مقام دومی هم خوب است) او دوست داشت طلا بگیرد و مردم خودش را خوشحال کند و بیاید آن باخت را کمرنگ کند. البته اگر ایشان زودتر عمل می‌کرد و برای المپیک می‌رسید بهتر می‌شد، اما بلافاصله قرار عقدکنان گذاشت و بعد بلافاصله دستش را عمل کرد. در آن مسابقات هم خوشبختانه مشکل خاصی برای او به وجود نیامد.

گزارشگر و کارشناس‌ محبوب کشتی کشورمان درخصوص چگونگی بازگشت کشتی‌گیران پس از عمل جراحی به این میادین به خبرنگار «اعتماد» گفت: اول اینکه عمل با عمل فرق می‌کند. مثلا دبیر که کتفش را عمل کرده بود در مسابقه شرکت کرد ولی نتوانست مدالی بیاورد. به ‌طور کلی کار سخت است، اما در علم پزشکی نمی‌شود پیش‌بینی کرد. آن زمان که دبیر عمل کرد برای سی سال پیش بود و حالا علم پزشکی رشد کرده و متدهای جدیدتری هست. نکته دیگر اینکه بدن با بدن فرق می‌کند. مثلا ما هشت میلیارد جمعیت داریم همه اثر انگشت‌ها یک شکل نیست و ان‌شاءالله بدن حسن آقا جواب بدهد و بتواند جواب بگیرد و کشتی بسیار خوبی ارایه دهد.

عامل تصریح کرد: اگر روی سابقه سایر کشتی‌گیرها بخواهیم بگوییم اکثرا بعد عمل خیلی موفق نبودند. امیدوارم حسن آقا با انگیزه‌ای که دارد بتواند خودش را برساند.  هادی عامل درباره صحبت‌های رییس فدراسیون کشتی که گفته بود ممکن است یزدانی به المپیک نرسد، اظهار داشت: دبیر از روی یک تاریخچه که یک واقعیت هم بوده اینها را گفته. اما هدف آقای دبیر این بود که می‌خواست کمی بار روانی را از روی دوش حسن آقا کم کند و حرفی که زده برداشت‌های مختلفی از آن می‌شود و اینکه توقع مردم پایین‌تر بیاید البته توقع مردم به حق از کشتی زیاد است.

گزارشگر کشتی افزود: ما از ۱۲ سهمیه هفت تا سهمیه ‌گرفتیم و در رقابت‌های فرنگی و آزاد نایب قهرمان شدیم ‌که در ‌مجموع نتیجه بسیار خوبی برای کشتی ما در رقابت‌های جهانی بود اما برای مردم راضی‌کننده نبود. اما باید در نظر بگیریم کشورهای دیگر در حال سرمایه‌گذاری هستند. ‌ما در طول تاریخ فقط ۵بار قهرمان جهان شدیم بعد می‌خواهند هر سال قهرمان شویم،. اما به خدا دومی هم بد نیست. همین روی سکو رفتن‌ خوب است. ما در ۶تا رده ۴تا قهرمانی به دست آوردیم‌ و دو نایب قهرمانی اما بازهم ‌یک‌ عده می‌گویند کارنامه کشتی خوب نبود. ‌اما به نظر من خوب بوده است.

هادی عامل در پاسخ به این سوال که فوتبالیست‌ها پاداش میلیاردی می‌گیرند، اما چرا حسن‌ یزدانی، کشتی‌گیر پرافتخار ما باید برای‌ نهصد میلیون جایزه بازی‌های آسیایی سلامتی‌اش را به خطر بیندازد، گفت: من خیلی ظریف گفتم که شأن و شخصیت‌ پهلوان‌مان زیر سوال نرود اما اگر بخواهیم با صداقت بگوییم‌ مهم‌ترین علت رفتن او به مسابقات همین پاداش گرفتن بوده است. حسن آقا می‌خواست بعد از این مسابقات ازدواج کند و ازدواج هم هزینه دارد و هر که بامش بیش برفش بیشتر و خانواده محترم عروس خانم ‌هم از قهرمان دنیا توقعاتی دارند. الان برای یک لباس عروس یا رفتن به آتلیه یا فیلمبرداری کلی پول می‌گیرند، نمی‌خواستم موضوع را باز کنم اما شما من را مجبور کردید که بگویم چرا باید این‌طور باشد! حسن یزدانی ۹ مدال دارد. ما مخالف این نیستیم چرا به آنها آنقدر پاداش دادند، چون فوتبال ورزش مورد علاقه من هم هست، اما برای بسکتبال و کشتی و تکواندو و سایر رشته‌ها هم درصد پاداش عادلانه‌ای درنظر بگیرند.

عامل ادامه داد: واقعا در آن روزها این‌ موضوع را لمس کردم که در روحیه حسن یزدانی و بقیه بچه‌ها تاثیر داشت. وقتی تبعیض و بی‌عدالتی باشد دلسردی به وجود می‌آید. به آنها دادید حق آنها بود اما خب به اینها هم بدهید دیگر! اینها که این‌ جوایز را این‌طور تقسیم می‌کنند اصلا ورزشی نیستند و بزرگ‌ترین ‌مشکل ورزش ما هم‌ حضور غیرورزشی‌ها در ورزش است. من اصلا سیاسی‌ها را نمی‌شناسم و اگر بخواهم ۵ وزیر را نام‌ ببرم ‌بلد نیستم، ‌چون کار من ورزش است و مطالعه ورزشی است. اما این تبعیض‌ها دل بچه‌ها را آزرده کرد. هادی عامل در پایان ابراز امیدواری کرد کشتی کشورمان در المپیک‌ بتواند با کسب مدال‌های رنگارنگ‌ دل مردم ‌کشورمان را شاد کند.

کدخبر: 944722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟