فدراسیون فوتبال: هیچ بدهی به ویلموتس نداریم/ آخر فصل VAR خواهیم داشت

به گزارش رکنا، فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبت‌های مطرح شده در برنامه شب گذشته فوتبال برتر، ویدئویی از رئیس بین الملل فدراسیون فوتبال منتشر کرد.

علی تارقلی‌زاده درباره طلب مارک ویلموتس و حقوق کارمندان فدراسیون و داوران گفت: در تاریخ 6 ژوئن 2023 نامه‌ای به فیفا نوشتیم و اطلاع دادیم که رأی دادگاه را قبول داریم و می‌توانند از منابعی که در فیفا داریم پول آنها را پرداخت کنند. جوابی از فیفا دریافت کردیم که این پول وجود دارد و اگر فدراسیون فوتبال موافق است می‌توانیم این پول را به ویلموتس پرداخت کنیم. با موافقت فدراسیون فوتبال این پول از طریق دادگاه به ویلموتس پرداخت شده و هیچگونه بدهی نداریم. اینگه گفتند ماهیانه سودی را پرداخت کردیم، باید بگویم که ما نه چنین پولی را داریم و نه پرداخت می‌کنیم.

وی درباره با بحث طلب داوران عنوان کرد: من مطلع هستم که پرداختی آنها به روز است. فدراسیون فوتبال مشکلات مالی زیادی دارد ولی هیچگونه حسابی بسته نیست و خواهش ما این است که افرادی که تریبون عمومی دارند اطلاعات صحیح در اختیار مردم قرار دهند. ورزش فوتبال مطعلق به همه است و همه باید سعی کنیم مشکلات را برطرف کنیم. هیچگونه مشکل مالیاتی نداریم و حساب‌مان بسته نیست. بین فدراسیون فوتبال و وزارتخانه تعامل وجود دارد. ما از خانواده فوتبال هستیم و فدراسیون فوتبال در پیشانی این حرکت باید حمایت شود. این توقع از سوی خانواده فوتبال وجود دارد که صداوسیما به عنوان یک ارکان مهم که فوتبال را به داخل خانه‌ها برده است، اطلاعات  صحیح را در اختیار مردم بگذارند  و تشنج به وجود نیاورد. ما به اندازه کافی مشکل داریم.

رئیس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال افزود: بحث‌هایی درباره VAR وجود دارد. 20 سال در AFC کار کرده‌ام و انصافاً فدراسیون فوتبال تمام توانش را گذاشته است. خیلی خیلی تلاش کردم که به صورت شخصی و سازمانی این کار اتفاق بیفتد و خواهد افتاد. همه شاهد خواهید بود که در آخر فصل این موضوع (VAR( را خواهیم داشت تا بتوانیم این مرحله را هم به خوبی پشت سر بگذاریم تا لیگ‌مان شرایط بهتری داشته باشد. نوید این را می‌دهم که فدراسیون در حال برنامه‌ریزی است و شاهد خواهید بود که به لحاظ آموزشی و استراتژی بلندمدت تلاش می‌شود و نیاز داریم که صداوسیما هم با ما هم‌گام  و همزبان باشد و فقط نشستن و صحبت کردن درباره یک بازی کافی نیست.

او عنوان کرد: همه باید انتقاد کنیم تا پیشرفت حاصل شود ولی باید شرایط فدراسیون فوتبال را بدانیم. ممکن است که در حساب فدراسیون پول نبوده و کارمندان مشکل داشته باشند اما همه شاهد هستیم که برای یک بازی لیگ قهرمانان چه تلاش‌هایی شده است. فوتبال برای یک شخص نیست و برای همه مردم است و همه ما سرباز فوتبال هستیم. صریحاً اعلام می‌کنم که به هیچ عنوان پرونده‌ای درباره ویلموتس نداریم و همه پول او پرداخت شده است و هیچگونه مبلغ سودی را هم نباید پرداخت کنیم.

کدخبر: 944095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟