کوین یامگا از شیخ دیاباته سبقت گرفت/ مهاجم فرانسوی برترین گلزن خارجی استقلال + فیلم گل به هوادار

به گزارش رکنا، در شرایطی که استقلال با دو گل از هوادار عقب بود، در یک صحنه داور به سود آبی پوشان اعلام پنالتی کرد و کوین یامگا برای سبقت از دیاباته کافی بود توپ را از روی نقطه پنالتی به تور دروازه علیرضا حقیقی برساند؛ اتفاقی که افتاد تا نام او ماندگار شود.

با گلی که مهاجم فرانسوی مقابل هوادار به ثمر رساند، حالا او عنوان برترین گلزن خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر را از آن خود کرده است. البته بهترین گلزن خارجی استقلال در تمام رقابت‌ها، همچنان شیخ دیاباته است. دیاباته ۲۷ گل برای استقلال زده این در حالی است که یامگا ۲۰ گل برای این تیم به‌ثمر رسانده و باید ۷ گل دیگر برای رسیدن به رکورد شیخ باید بزند.

نکته قابل توجه اینکه یامگا آخرین بار در تاریخ یازدهم فروردین سال جاری و در دیدار مقابل ذوب آهن از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۶۳ دومین گل استقلال مقابل ذوب آهن را به ثمر رسانده بود. او امشب پس از حدود ۶ ماه و نیم بار دیگر برای آبی های پایتخت گل زد.

یامگا که سومین فصل حضور خود در جمع آبی های پایتخت را پشت سر می گذارد، ۱۰ گل در فصل اول و ۷ گل در فصل دوم به ثمر رسانده و حالا با ۱۸ گل در صدر جدول گلزنان خارجی این تیم قرار دارد.

پیش از این شیخ دیاباته با ۱۷ گل به طور مشترک با کوین یامگا در صدر لیست گلزنان خارجی استقلال در لیگ برتر حضور داشت که مهاجم فرانسوی امشب از دیاباته سبقت گرفت.

کدخبر: 938568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟