خداحافظی احتمالی والیبال ایران با المپیک 2024!

به گزارش رکنا، تاکنون به جز فرانسه میزبان، آلمان از گروه A، آمریکا و ژاپن از گروه B و لهستان و کانادا از گروه C راهی المپیک شدند. در واقع تکلیف 6 سهمیه مشخص است. یک تیم هم به عنوان صعود کننده از گروه A به این جمع اضافه می شود و با توجه به اینکه حتما باید از هرقاره یک نماینده در المپیک حاضر باشد به این 7 سهمیه باید تیم برتر قاره آفریقا در رنکینگ را هم اضافه کرد. (مشخص شدن در پایان لیگ ملت های 2024) بنابراین تکلیف 8 سهمیه تا حدودی مشخص است و ایران جزو آنها نیست.

کانادا در حال حاضر در رده دوازدهم والیبال دنیا قرار دارد و همراه آلمان جزو تیم های دو رقمی هستند که سهمیه را گرفتند.

آرژانتین، اسلوونی، صربستان نیز تیم هایی هستند که در رده ششم، هفتم و نهم رنکینگ هستند اما سهمیه نگرفتند.

از گروه A که ایران حاضر است یکی از تیم های برزیل و ایتالیا شانس صعود دارند و اگر ایران به کوبا ببازد و ایتالیا هم برزیل را ببرد آن زمان به جای دو غول گروه این کوبا است که همراه آلمان به پاریس می رود.

اگر این اتفاق رخ دهد به سه تیم آرژانتین، اسلوونی و صربستان باید برزیل و ایتالیا را هم اضافه کرد که از طریق رنکینگ به دنبال سهمیه هستند. با توجه به اینکه ایتالیا تیم سوم و برزیل تیم پنجم دنیا است بعید به نظر می رسد آن ها از این طریق سهمیه نگیرند.

اما اگر یکی از این تیم ها سهمیه نگیرند آن زمان کوبا هم که در حال حاضر رده یازدهم را در اختیار دارد به یک حریف مهم برای ایران برای کسب سهمیه تبدیل می شود.

در پایان رقابت های انتخابی فقط 4 سهمیه باقی می ماند (بدون احتساب سهمیه آفریقا) که از طریق رنکینگ جهانی در پایان مرحله گروهی لیگ ملت های 2024 توزیع می شود و ایران حداقل باید با 5 تیم با رنک تک رقمی برای به دست آوردن آن بجنگند.

منبع: جماران

کدخبر: 935204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟