توجیه عجیب پس از ناکامی کمانداران در هانگژو/ مسئله روحی و روانی داشتیم

به گزارش رکنا، غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در خصوص عملکرد تیم‌های ملی کامپوند و ریکرو در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: تیم‌های مردان و زنان کامپوند ما واقعا خوش درخشیدند. «تام دیلن» دبیرکل فدراسیون جهانی به من و خانم فرهادی زاد (نایب رئیس کمیته ملی المپیک) گفت تحولی در بخش ریکرو ایران ایجاد شده است. همچنین در بخش میکس ریکرو، چین را شکست داده‌ایم که در دنیا اول بوده است. این اتفاق نشان می‌دهد مسیری که برای ریکرو اعم از برنامه و مربی انتخاب کرده‌ایم، درست است. البته باید به حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نیز اشاره کنم. در مسابقات امروز و روز گذشته، شخصیت قهرمانی را در تیم ریکرو دیدم. سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام داده‌ایم را باید ادامه دهیم. قطعا در آینده توفیقات بیشتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: نگاه فدراسیون جهانی به سمت ریکرو است. شائبه‌هایی مبنی بر حذف برخی رشته‌ها وجود دارد اما ریکرو المپیکی بوده، بنابراین اگر می‌خواهیم سهمیه بگیریم ‌و حضور خوبی در المپیک داشته باشیم، باید به ریکرو توجه ویژه کنیم. شرایط امروز ما به هیچ عنوان با پنج سال پیش قابل مقایسه نیست. الحمدالله هم بانوان و هم آقایان ما در بخش ریکرو به این باور رسیده‌اند که می‌توانند در آینده بیشتر نقش‌آفرینی کنند.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان درباره انتظار مدال‌آوری از کامپوند که محقق نشد، تصریح کرد: کامپوند در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به مدال برنز بخش میکس رسید. ارزیابی‌های مربی خیلی بالاتر بود. مسئله روحی و روانی در تیم وجود داشت که وقتی به تهران برگردیم روی آن کار می‌کنیم. یک مسئله ذاتی در مجموعه به وجود آمده است که باید آن را برطرف کنیم. ما از کامپوند ناامید نیستیم اما از امروز تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس، توجه‌مان به ریکرو خواهد بود. البته عملکرد کامپوند را هم بررسی و اشکالات خود را شناسایی خواهیم کرد ولی تمرکز جدی و تخصصی ما روی ملی‌پوشان ریکرو است. ما باید به مربی کره‌ای کمک کنیم تا تیم کامپوند را هم مدیریت کند. نگران نیستیم و کامپوند می‌تواند به روزهای خوب برگردد.

شعبانی بهار در پاسخ به این سوال که قرارداد «هونگ سونگ هو» سرمربی کره‌ای تیم ملی تمدید خواهد شد یا خیر، خاطرنشان کرد: طبق صحبتی که با او داشته‌ایم تا پایان خردادماه سال آینده با یکدیگر همکاری می‌کنیم، چرا که آن زمان آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک است. اگر خردادماه سال ۱۴۰۳ یا زودتر سهمیه بگیریم، طبیعتا قرارداد ما تا المپیک استمرار خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به اضافه شدن یک مربی در بخش کامپوند برای مسابقات انتخابی تیم ملی گفت: قطعا با مربی صحبت کرده‌ایم و باید مذاکرات را نهایی کنیم تا کمکی در این بخش داشته باشیم. چنانکه دیدید بعضی تیم‌ها ۵، ۶ مربی دارند. انرژی مضاعفی به تیم منتقل کرده و از ظرفیت‌های مربی کامپوند نیز بهره می‌بریم.

کدخبر: 934503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟