هشتمین طلا برای امین میرزازاده

به گزارش رکنا ، مسابقات رده بندی و فینال 2 وزن پایانى رقابت های کشتی فرنگی نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو عصر امروز در هانگژو انجام شد که امین میرزازاده در آخرین کشتى و براى کسب مدال طلاى وزن ١٣٠ کیلوگرم به مصاف ژی منگ از چین رفت.

میرزازاده که چندى قبل طلاى سنگین وزن جهان را در صربستان جشن گرفته بود، در وزن 130 کیلوگرم امروز در دور اول با نتیجه 9 بر صفر نانتاوات پانفوک از تایلند را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر آیبگشازادا کورایف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 مقابل علیخان سیزداکوف از قزاقستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

اما میرزازاده در دیدار پایانی و در حالى که چینى ها آخرین امید خود را براى کسب یک طلا در مسابقات کشتی فرنگی جستجو می کردند، مقابل لینگ ژی منگ از چین قرار گرفت.

اخطار اول به میرزازاده داده شد و کشتی گیر چینی نتوانست کاری در خاک از پیش ببرد. در‌ وقت‌ دوم این کشتی گیر کشورمان بود که یک امتیاز گرفت.

در یک دقیقه آخر با اینکه حسن رنگرز اعتقاد داشت داور‌ باید به خاطر کم‌کاری‌‌ به کشتی گیر چینی اخطار بدهد، اما میرزازاده کشتی را کنترل کرد چون می دانست به خاطر گرفتن امتیاز آخر برنده است. 

او توانست با همان نتیجه یک بر یک برنده کشتی لقب بگیرد و هشتمین طلا را به کاروان ایران هدیه کند.

کدخبر: 934336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟