گزارش China daily از فرانک پرتوآذر/ او نشان داد هیچ چیز غیرممکن نیست

به گزارش رکنا به نقل از China daily،  فرانک پرتوآذر دوچرخه‌سوار ایران پس از عبور از خط پایان، دست‌هایش را از هم باز کرد و با شادی بی‌دریغ جشن گرفت اما لحظه ای بعد روی زمین دراز کشید و اشک از صورتش جاری شد.

او روز دوشنبه در نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی در مسابقات کراس کانتری دوچرخه سواری کوهستان زنان در مرکز ورزشی چونان جیشو به مدال برنز دست یافت.

این دوچرخه‌سوار ۳۵ ساله گفت: این مدال خیلی معنی دارد. من پنج سال منتظر بودم. روزهای سخت زیادی را پشت سر گذاشتم و برای من و کشورم بیش از یک مدال بود. این دوچرخه‌سوار در بازی‌های آسیایی جاکارتا در سال ۲۰۱۸ به شدت به مدال‌آوری نزدیک بود و چهارم شد.

او گفت: زمانی حضور در بازی‌های آسیایی و کسب مدال برای ما در ایران کار غیرممکنی بود اما از امروز این روند تغییر کرد.

او متولد ۱۹۸۸ در شیراز است و دوچرخه سواری جاده را از سال ۲۰۱۱ آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۱۴ به دوچرخه سواری در کوهستان روی آورد. او عناوین ملی متعددی را در ایران کسب کرد و همچنین اولین مدال قهرمانی آسیا را در تاریخ دوچرخه سواری بانوان ایران به دست آورد.

در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ زنجیر دوچرخه پرتوآذر پاره شد و در دور اول وقت زیادی را هدر داد. او  درباره اتفاقات چهار سال قبل گفت: من سعی کردم عقب ماندگی‌ام را جبران کنم اما نتوانستم، بنابراین چهارم شدم. خوشبختانه کمپ تمرینی خوبی داشتم و سطح و عملکردم را در این مسابقه بالا بردم.

در مسابقات کراس کانتری دوچرخه سواری کوهستان زنان، لی هونگ فنگ دوچرخه سوار چینی و ما کایشیا به ترتیب اول و دوم شدند. پرتوآذر حدود شش ثانیه از نایب قهرمان عقب بود.

او در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: من از  رقابت در چنین مسیر سختی لذت بردم و به همین دلیل است که همه ما این ورزش را دوست داریم.

یک هفته پیش، او تولد ۳۵ سالگی خود را جشن گرفت و او را به مسن ترین شرکت کننده در این رویداد تبدیل کرد. او خاطرنشان کرد: با نگاهی به بسیاری از ورزشکاران برتر جهان متوجه می‌شوید سن خیلی اهمیت ندارد.  شما نمی‌توانید بر اساس سن تصمیم بگیرید که آیا حرفه یک نفر به پایان رسیده است یا خیر. دوچرخه سواری در کوهستان واقعاً به من اعتماد به نفس و اینکه چگونه به خودم ایمان داشته باشم، آموخت. هدف اصلی من راهیابی به المپیک ۲۰۲۴ است و هر کاری که بتوانم برای رسیدن به آن انجام خواهم داد.

پرتوآذر معتقد است که مدال او الهام بخش خیلی از زنان جوان ایران خواهد بود. این دوچرخه‌سوار در پایان گفت: ما همیشه دنبال الگو هستیم و باید باور داشته باشید که هر چیزی ممکن است. گرفتن این مدال نشان می دهد که زنان با استعداد زیادی در ایران وجود دارند و می‌توانند این مسیر را ادامه دهند.

منبع: ایسنا

کدخبر: 932115 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟